محمد صیادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون و بنابر مصوبات شورای اجرایی طرح درمان دادگاه‌مدار استان قزوین، ۸۸ معتاد برای حمایت به کمیته امداد معرفی شدند که ۷۷ نفر از آنها تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۱۱ معتاد نتوانستند تحت حمایت این نهاد قرار بگیرند، گفت: این معتادان اشخاصی بودند که خانواده آنها تمکن مالی مناسبی داشتند و یا همسران آنها شاغل بودند که پذیرش این افراد براساس قوانین کمیته امداد ممکن نبود.  

به گفته صیادی، با توجه به اهمیت موضوع در خصوص حمایت از معتادان بهبود یافته و تحت درمان، کمیته امداد همواره تلاش می‌کند تا فرآیند پذیرش برای حمایت از این افراد در سریع‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

این مسؤول با بیان اینکه حمایت از معتادان تا زمانی که فرد تحت درمان باشد، ادامه دارد، اظهار داشت: اگر معتاد مددجویی در این مدت به سمت مصرف موادمخدر روی بیاورد و یا از تحت درمان مراکز سلامت خارج شود، کمیته امداد چتر حمایتی و پوششی را از فرد مورد نظر سلب می‌کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: تمام حمایت‌های مادی و معنوی از معتادان مددجو برای درمان و بازگشت آن‌ها به زندگی اجتماعی است که البته در این خصوص آموزش‌های مهارت آموزی به این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.

طرح درمان دادگاه‌مدار از سال ۹۶ به صورت پایلوت در استان قزوین اجرایی شد و به دستگاه‌هایی نظیر کمیته امداد نیز تکلیف شده تا نسبت به موارد خاص حمایت‌های لازم را در خصوص درمان این افراد انجام دهند.

استان قزوین دارای ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد است که از این میان ۹ هزار خانواده جزو تبصره ۱۴ (خانواده‌های کم درآمد) هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.