مریم بیدخام روز دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قزوین افزود: کارمندان دولت با مشارکت در روزهای بدون خودرو، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با خانواده می‌توانند دیگر اقشار اجتماعی را به رعایت فرهنگ سلامت و بهداشت در جامعه دعوت کنند.

وی، آموزش سلامت به کارمندان دولت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای افزایش سطح سلامت اجتماعی دانست و اظهار داشت: موضوعاتی از قبیل بهداشت، درمان، سلامت و همچنین موضوعات سلامت‌محور باید در اولویت آموزش به کارمندان قرار گیرد.

بیدخام با بیان اینکه تراز سلامت استان قزوین باید افزایش یابد، تصریح کرد: سلامت یکی از موضوعات بسیار مهم در جامعه محسوب شده که جز با فرهنگ‌سازی و رعایت مسایل بهداشتی محقق نمی‌شود، بنابراین لازم است که برای این مهم به سمت اجتماعی شدن موضوع سلامت گام برداریم.

این مسؤول به مساله خودمراقبتی نیز پرداخت و یادآور شد: اگر شخصی مبتلا به بیماری شود، هزینه‌های سنگینی را باید برای درمان متحمل شود، اما با پیشگیری و خود مراقبتی چنین هزینه‌هایی را می‌توان به سادگی کاهش داد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای داشتن جامعه‌ای با نشاط و پویا است که در این مسیر باید از همه ظرفیت و توانمندی دستگاه‌های ذیربط استفاده کرد.

کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استان قزوین ذیل کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت خانواده و بانوان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.