حامد قربانی روز پنجشنبه در نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل گناباد افزود: باید با جلب مشارگت مردم و بخشهای مختلف سطح آگاهی و شناخت عمومی جامعه را نسبت به آسیبها و ترفندهای دشمنان افزایش داد.

وی ایمن‌سازی و حفاظت جامعه را در مقابل تهدیدات دشمنان نیازمند نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل ذکر و بیان کرد: آشنایی با فرهنگ پدافند غیرعامل در زمان مقتضی سبب استفاده بهینه از آن می‌شود. 

فرماندار گناباد ادامه داد: تجربه جنگ هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت چگونه از کشور دفاع کنیم و ضمن حفاظت از عقبه جبهه‌ها آرامش روانی را در سطح جامعه فراهم کرده و اجازه ندهیم تا با یک اقدام ضربتی دشمن یا ضدانقلاب دچار مشکل شویم. 

وی گفت: ظرف چند سال اخیر پس از تاسیس و استقرار سازمان دفاع پدافند غیرعامل در کشور اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاههای اجرایی در این راستا انجام شده بطوری که تمام عملکرد ادارات در این حوزه بر مبنای پیوستهای پدافندی است که امیدواریم هر چه سریعتر به استانداردهای لازم پدافندی در گناباد دست یابیم. 

قربانی افزود: در برنامه شهری باید متناسب با اقلیم منطقه به مسائل پدافندی توجه داشته و با انعکاس اقدامات این بخش سطح آگاهی مردم را نسبت به پدافند غیرعامل و کاربرد آن در زندگی روزمره ارتقا دهیم. 

"پدافند غیرعامل" به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. 

ششم تا دواردهم آبان به عنوان "هفته پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است.

گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.