به گزارش ایرنا حامد قربانی روز دوشنبه در نشست تبیین برنامه های هفته دفاع مقدس در گناباد افزود: باید از ظرفیت همه جریان ها و آحاد مردم و رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس برای تبیین رشادتها و دلاورمردی های رزمندگان استفاده کرد.

وی ترویج فرهنگ و روحیه جهادی متاثر از ارزشهای دفاع مقدس را ضرورت مقابله با جنگ و ترفندهای اقتصادی دشمنان دانست و اظهار داشت: همانطور که نیروهای مسلح و آحاد مختلف مردم با فرهنگ و روحیه بسیجی و جهادی متاثر از فرهنگ ایثار و شهادت و قیام عاشورای حسینی در مقابل دشمن متجاوز که از سوی کشورهای استکباری حمایت می شد، ایستاده و سربلند بیرون آمدند، اکنون نیز این فرهنگ لازمه موفقیت در عرصه ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان است.

وی گفت: روحیه ایثار و مقاومت باید در همه مردم و مسئولان تقویت شود و مسئولان باید با روحیه جهادی و خدمات صادقانه به مردم در کاهش مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی مردم بکوشند.

فرماندار گناباد افزود: روحیه جهادی و مقاومت کارآیی خود را نشان داده و به مانع بزرگ در برابر سیاست های خصمانه دشمنان تبدیل شده است بطوریکه آمریکا نتوانست در برابر آن دوام بیاورد لذا جان بولتون سیاستمدار جنگ طلب آمریکایی از کاخ سفید اخراج شد.

وی اظهار داشت: گناباد حدود ۶ هزار و ۴۰۰ شهید، ایثارگر و آزاده در دوران دفاع مقدس داشته و برای مصون سازی جامعه از ترفندهای فرهنگی و اقتصادی دشمنان و ایادی استکبار جهانی باید با انتقال فداکاری های رزمندگان اسلام در این دوران، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش یابد و خودباوری دینی در جامعه افزایش یافته و نهادینه شود.

سرهنگ علی ابراهیم زاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم برگزاری همایش رزمندگان و پیشکسوتان و بسیجیان دوران دفاع مقدس ، تجلیل از کوچک ترین ، مسن ترین و با سابقه ترین رزمنده گنابادی در دوران دفاع مقدس و رونمایی از خاطرات رزمندگان این شهرستان در این دوران را از مهمترین برنامه های هفته گرامی داشت دفاع مقدس در گناباد برشمرد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد، ۳۵۶ شهید، هزار و ۷۲ جانباز و ۲۵ آزاده تقدیم اسلام، انقلاب و نظام اسلامی کرده است.
۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.