مدیرکل استاندارد استان قزوین روز شنبه در نشست خبری به مناسبت برپایی نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان، افزود: خط قرمز ما ایمنی و سلامت مردم بوده و در این راه استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد ساختمانی مورد توجه ویژه این اداره کل قرار دارد.
سیروس صارمی افزود: استانداردهای الزام آور براساس نیازهای روز جامعه تهیه و تدوین شده و همه ساله نیز برای به روز شدن مورد بازنگری کارشناسان استاندارد قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: مصالح ساختمانی از ۲ منظر تولید و نظارت به همراه استفاده در محل طرح، مورد پیگیری جدی این اداره کل قرار دارد تا جایی که واحدهای خاص و جداگانه‌ای در ادارات کل استاندارد برای این منظور راه اندازی شده اند.
صارمی تاکید کرد: کارشناسان اداره استاندارد استان با دقت لازم پیگیر موضوعات مرتبط بوده و در جای خود نیز تذکرات لازم را ارایه می‌کنند.
این مسئول افزود: استفاده از کالاهای استاندارد برای مردم الزام آور نبوده بلکه باید با فرهنگ سازی آنان را متقاعد به بهره جستن از کالاهای استاندارد کرد.

۲۳۰ استاندارد در حوزه مصالح ساختمانی وجود دارد
صارمی با بیان این مطلب، گفت: یکی از مراجع استاندارد بدون شک می‌تواند موضوع مقررات ملی ساختمان باشد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم استفاده هرچه بیشتر از مصالح ساختمانی استاندارد، افزود: ریزش ساختمان چند طبقه سعادت آباد در سال ۸۷ و همچنین زلزله سال گذشته کرمانشاه مسئولان را بر آن داشته تا بیش از گذشته به استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در ساخت و سازها توجه داشته باشند.
این مسئول گفت: قانون استاندارد در سال ۹۶ اصلاح و برخی از قوانین نیز به آن اضافه شد که یکی از آنها اشاعه و ترویج فرهنگ استاندارد بود.
وی افزود: یکی از راه‌های صحیح و مناسب استفاده از کالاهای استاندارد، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی است که به همین منظور قصد داریم تا در نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان قزوین حضور یافته و این موضوع را به بازدید کنندگان، بهره برداران و سازندگان ساختمان تفهیم کنیم.
۸۰۵۴*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.