برومند رازیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و ماه محرم، فرصت مناسبی برای ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ایام محرم تمام دل‌ها آماده پذیرش مطالب حق طلبانه  است، بنابراین باید تا حد توان سعی شود از این فرصت برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه استفاده شود.

وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را راهکاری برای  پیشگیری از جرایم، آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی و موجب آرامش خاطر مردم عنوان کرد و افزود: زمانی که به این فریضه در جامعه بی توجهی شود، شاهد پیامدهای ناگوار اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تمام کیان جامعه دینی ما مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به صورت یک فرهنگ حاکم در ارتباط انسانی و در روابط مردمی در بیاوریم آن زمان توانسته‌ایم اسلام را نهادینه کنیم زیرا تمام مشکلات ناشی از آن است که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در شکل فرهنگی‌ در جامعه، جایگاهی نیافته است.

رازیانی در رابطه با فرهنگ‌سازی امربه معروف و نهی از منکر، عنوان داشت: در مسئله امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک فرهنگ‌سازی است تا به شکل فرهنگی در جامعه پیاده شود.

وی با توجه به افزایش استفاده از ماهواره و خطرات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری که گریبان‌گیر خانواده‌ها خواهد شد، گفت: خانواده، نقش مهمی در انسجام اخلاقی، همبستگی اجتماعی، سلامت فردی و عمومی، تحقق جامعه سالم و تربیت اجتماعی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سقز با اشاره به رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب پیرامون امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: اهمیت این فریضه پایه تمام واجبات الهی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.