مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی روز سه شنبه در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 150 رکابزن مسیر هفت کیلومتری خیابان های برق، ایالت، امام خمینی (ره)، رسالت به سمت پارک ساحلی ارومیه را رکاب زدند.
عبدالله چمن گلی ادامه داد: در پایان این مسیر، هر دوچرخه سوار به مناسبت روز طبیعت و فرهنگ سازی کاشت نهال در جامعه نهال کاجی را در پارک ساحلی ارومیه غرس کرد.
وی با اشاره به اینکه سالم سازی و تعمیق نشاط و شادابی در جامعه از اهداف مهم این همایش است، گفت: دوچرخه عامل سلامتی و نشاط در جامعه و در بین خانواده هاست و باید فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه نهادینه شود.
وی اظهار کرد: پویش سه شنبه های بدون خودرو کمپینی با هدف استفاده کمتر از خودرو و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری راه اندازی شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا سه شنبه بدون خودرو کمپینی با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک ‌سرنشین است تا از این طریق شهروندان، دست ‌کم در روز سه ‌شنبه به‌ جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری مثل دوچرخه‌سواری، پیاده روی، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی و حداقل استفاده از خودروی اشتراکی را برای کارهای روزمره جایگزین کنند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.