سید سعید عسگریان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تلاش برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن رفتارهای ایمنی و مصرف بهینه برای مقطع پنجم ابتدایی از سال 87 در استان زنجان آغاز شده است.
وی تاکید کرد: از این سال تاکنون 125 هزار دانش آموز از آموزش کارشناسان طرح همیار گاز بهره مند شده اند و در سالجاری نیز 15 هزار دانش آموز پنجم ابتدایی از این آموزش ها بهره مند می شوند.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: همزمان با گسترش فعالیت های توسعه ای این شرکت و حساسیت بیشتر فعالیت ها باید توجه شود رفتار و اعمال ناایمن فاکتورهای مهم در حوادث به شمار می روند.
عسگریان یادآورشد: اگرچه صنعت گاز توانسته میزان حوادث را طی 9 سال گذشته کاهش دهد ولی نهادینه کردن رفتار ایمن با فرهنگ سازی، ضروری است.
وی ادامه داد: ضرورت به کارگیری همه ابزارهای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای کنترل و مدیریت مصرف انرژی بر کسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش با در اختیار داشتن دانش آموزان می تواند برای کاهش مصرف انرژی یک بازوی حمایتی ارزشمند باشد.
به گفته مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، آموزش همگانی شهروندان در مدارس و مساجد استان زنجان با هدف مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و توجه جدی به این مسولیت اجتماعی از مهم ترین اهداف طرح همیار گاز است.
عسگریان یادآورشد: همه افراد جامعه باید آموزش های ایمنی را بیاموزند و این آموزش ها مخصوص سن خاصی از اقشار جامعه نیست.
وی خاطرنشان کرد: طرح همیار گاز به منظور منظور عملی کردن شعار اصلاح الگوی مصرف، پیشگیری از خطر گازگرفتگی و ترویج فرهنگ استفاده صحیح از گاز طبیعی اجرا می شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان، با بیان اینکه سالانه 35 کارشناس این شرکت برای آموزش و اطلاع رسانی به مدارس استان اعزام می شوند، گفت: کارشناسان مهمترین و کاربردی ترین مسائل اصلاح الگوی مصرف گاز و پیشگیری از خطرات ناشی از بی احتیاطی در مصرف آن را به دانش آموزان بیان می کنند و دانش آموزان بهره مند از این کلاس ها کارت همیار دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان 300 هزار مشترک گاز طبیعی دارد.
این استان 272 هزار و 146 مشترک خانگی، 19 هزار و 717 مشترک تجاری و هزار و 12 مشترک صنعتی دارد.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.