به گزاش ایرنا امید محبی روز چهارشنبه در نخستین همایش صبر (صلح، بخشش، رضایت) در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: این ستاد با سه رویکرد فرهنگی، آموزش و رسانه ای تشکیل شده و به عنوان یک ستاد فراقوه ای باید فعالیت کند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دستگاه ها باید به دنبال کار فوق عادت باشند و به نقش آفرینی در جامعه توجه کنند و منتظر ابلاغ دستورات نباشند، گفت: شوراهای حل اختلاف در کشور همواره به خوبی بر رسالت خود در کاهش پرونده های دادگستری و افزایش صلح و سازش اهتمام داشته اند.
وی ترویج جهات فرهنگی، صلح، بخشش و رضایت را از علت های تشکیل ستاد ملی صبر عنوان کرد و گفت: نگاه اصلی در این ستاد استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها، نهادها، سران قبایل جهت فعالیت های مشترک است.
محبی افزود: در سال گذشته هشتگ من می بخشم در فضای مجازی با استقبال روبرو شد و قدری از آسیب ها کاهش یافت.
وی به نقش مهم پژوهش در جامعه برای فرهنگ سازی در زمینه صبر اشاره کرد و گفت: پایان نامه های دانشجویان باید هم سوء و در راستای ترویج فرهنگ صبر باشد.
وی بیان کرد: بسیاری از پرونده های قتل در دادگستری تنها به دلیل بوق زدن و یا بر سر جای پارک می باشد که در شان مردم نبوده و باید آموزش های لازم در جهت فرهنگ سازی فرا گرفته شود.
وی گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره های مختلف از رسانه ها که در معرفی اسوه های صبر تلاش کرده اند تجلیل به عمل آورد.



1920/6060
خبرنگار: مهری دریکوند**تنظیم کنند:محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.