علی فتح طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز نوآوری با هدف تبدیل دانش به ثروت و افزایش توانمندی های علمی تشکیل می شوند که هم اکنون پنج مرکز در استان قزوین تاسیس شده و به دنبال افزایش آنها هستیم.

وی اضافه کرد: این مراکز می توانند با مهارت آموزی به دانشجویان در راستای توسعه اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه در مدتی بسیار کوتاه تر کمک کنند از این رو راه اندازی آنها در شرایط حاضر بهترین راهکار برای توسعه اشتغال است.

فتح طاهری همچنین بین المللی سازی را نیز از دیگر اهداف و سیاست‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سه مرکز علمی کاربردی استان قزوین که شرایط لازم را دارند برای بین المللی شدن به سازمان مرکزی معرفی شده اند که مراحل آن در حال انجام است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارد که در ۱۸۰ کد رشته تحصیل می کنند.

فتح طاهری با بیان اینکه رشته های این دانشگاه بر اساس نیازهای روز و نیازهای منطقه هرسال تغییراتی دارند گفت: یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی دوره های کارورزی آن است که دانشجو در حین تحصیل مدت ۲۴۰ ساعت در صنعت مرتبط با رشته خود دوره هایی را می گذراند.

فتح طاهری ادامه داد: این دانشگاه با این برنامه ها به دنبال کیفیت گرایی  و پرهیز از مدرک گرایی صرف است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین افزود: در همین راستا علاوه بر برنامه هایی در بخش دانشجویان جهت کیفیت بخشی بیشتر به آموزش ها مدرسان این مراکز نیز هرسال بر اساس شاخص هایی پالایش می شوند و در سال جاری نیز ۷۵۰ مدرس ارزیابی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.