رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز با اشاره به مهارت محور بودن فعالیت آموزشکده فنی و حرفه ای دختران به عنوان دانشگاه نسل چهارم تصریح کرد: با فعالیت ۱۴ مرکز فنی و حرفه ای در سطح استان، آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز بر توانمندی دانشجویان به همراه دانش تئوری تاکید دارد.

به گزارش ایلنا، آرتمیس هوشیار امروز در نشست خبری با بیان اینکه اکثریت فارغ التحصیلان آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز  جذب بازار کار می شوند، خاطرنشان کرد: در واقع دانشگاه سعی کرده است که دانش را با کار عملی همراه و با صنعت ارتباط برقرار کند.

به گفته وی، پروژه ای که زمان فارغ التحصیلی توسط دانشجویان ارائه می شود به صورت عملی است و همچنین دانشجو به صاحب صنعت معرفی می شود که عموما صاحب صنایع هم‌در جلسه دفاع حضور دارند.

دکتر هوشیار با اشاره به اینکه دانشجویان در دوره کار آموزی آموزش هایی دریافت می کنند، ابراز کرد: صاحبان صنایع باید دانشجویان را بشناسند و باور داشته باشند که دانشجو تنها آموزش صرف را دریافت نکرده و صاحب توانایی است.

 وی با اشاره به فعالیت آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز  در سه گروه رشته فنی مهندسی، هنر و علوم  انسانی تصریح کرد: گروه هنر شامل نقاشی، گرافیک، انیمیشن، طراحی دوخت و معماری است که دو رشته  طراحی دوخت و معماری در دو مقطع کاردانی و کارشناسی فعال هستند.  

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز افزود: همچنین گروه انسانی شامل حسابداری و مربی کودک و گروه فنی مهندسی شامل رشته های صنایع شیمیایی، کامپیوتر و... است.

هوشیار با بیان اینکه درحال حاضر ۲هزار و ۱۰۰ دانشجو در آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: سالانه به طور معمول ۲۰۰ نفر پذیرش داریم که به صورت روزانه و شبانه مشغول به تحصیل می شوند.

 وی افزود: تعداد اساتید آموزشگاه درحال حاضر بیشتر اساتید مدعو و حق التدریسی هستند و تنها 7 نفر عضو هیئت علمی داریم که در پی آن هستیم اعضا هیئت علمی خود را اضافه کنیم.

 هوشیار همچنین به برگزاری دوره های آزاد با دریافت مجوز اشاره کرد و گفت: در دوره های مختلف دوره های آزاد آموزش در قالب رشته و تخصص های جدید وجود دارد، اما تنها مشکل برای برگزاری دوره های آزاد، عدم تبلیغات است و اگر اطلاع رسانی شود که با مدرک دانشگاهی توسط اساتید و هیئت علمی آموزش داده می شود، استقبال بیشتری خواهد شد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز با اشاره به پتانسیل کاملا خوبی که در حوزه اشتغال دانشجویان وجود دارد، عنوان کرد: با ضریب اشتغال بالای دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، کارگاه هایی در زمینه طراحی دوخت در نظر گرفته شده که فقط دانشجویان در آن مشغول به کار هستند.

به  گفته هوشیار، طراحی و دوخت لباس فرم و کیف های زیارتی، دوخت کت و شلوار و لباس پرسنل هتل و... توسط دانشجویان این مرکز انجام شده است.

وی یادآورشد که تمامی کارگاه های این مرکز مجهز است اما فضای بیشتری نیاز داریم؛ از این رو درصدد ایجاد یک کارگاه جدید در خیابان فرصت شیرازی هستیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.