رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی در جوار صنایع مستقر در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، حسین اسکندری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: برگزاری استارتاپ‌ها با مزیت‌های منطقه ای، مانند استفاده صنعتی از پوست میگو و همچنین راه اندازی مراکز نوآفرینی و کارآفرینی در تمام مراکز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه راهکار رفع مشکل بیکاری، توسعه کارآفرینی است، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی در جهت ارتقاء کیفیت آموزش‌های مهارتی و کارآفرینی در جامعه است که در راستای توسعه اشتغال تلاش می کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر تاکید کرد: هدف اصلی این دانشگاه توسعه کیفیت آموزش و تقویت آموزش‌های مهارتی و عرضه دانش آموختگان به جامعه برای نقش آفرینی در صنعت، شیلات، کارآفرینی، مدیریت و... است. 

برنامه ریزی برای توسعه کسب و کارهای نوین

اسکندری با اشاره به جذب مدرسان کیفی جدید در کمیته های علمی این دانشگاه تصریح کرد: در کنار تقویت و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی مراکز و استفاده از مدرسان حرفه ای تلاش داریم بر اساس نیازهای روز و توسعه کسب و کارهای نوین برنامه ریزی نماییم.

وی با تاکید بر ماموریت‌گرایی دوره‌های تحصیلی افزود: از سال 95، تعداد کد رشته‌ها در این دانشگاه از 310 به 130 کد رشته‌ رسیده که این کاهش در راستای ماموریت‌گرا کردن مراکز علمی کاربردی بوده است.

حسین اسکندری عنوان کرد: ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد دو درصد به تیم‌های دانش‌آموخته مهارتی از دیگر فرصت‌های ویژه این مرکز است، همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری نیز معادل این تسهیلات را به متقاضیان ارائه می نماید. 

تدوین سند راهبردی توسعه کارآفرینی در استان بوشهر

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد این دانشجویان در مقطع کاردانی و ۴۳ درصد نیز در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه کارآفرینی در استان بوشهر گفت: این کار در راستای رصد ارتقای کارآفرینی در استان بوده تا بتوانیم از استان‌های پیشرو در این زمینه باشیم.

اسکندری تاکید کرد: خوشبختانه موافقت‌های اولیه برای راه اندازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اخذ شده است، که با احصاء شاخص‌ها و زیرساخت‌های آموزشی لازم و جذب مدرسان مرتبط ماموریت این مرکز تعیین خواهد شد و امیدواریم که از مهر ماه در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی بوشهر جذب دانشجو داشته باشیم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی بوشهر با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهدای رسانه بیان کرد: دانایی بخشی، تعهد حرفه‌ای، کنشگری مسئولانه، تلاش خستگی ناپذیر، رشد و شکوفایی، دانش و آگاهی در راه ساختن جامعه ای آگاه و سربلند از ملزومات حرفه خبرنگاری است.

وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در آگاهی بخشی به جامعه، خبرنگاران را مصداق کنش‌گری مسئولانه در ساختن یک جامعه‌ آگاه و توسعه یافته دانست.

تصاویر ایسنا از نشست رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر با خبرنگاران را اینجا ببینید 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.