سید حسین شاهچراغ روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلا این شهر افزود: یکی از چالش های اساسی در کشور بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است که با ارایه رویکردهای اصولی می‌توان برای اشتغالزایی این قشر از جامعه اقدام کرد.
وی خاطر نشان کرد: مهارت‌آموزی راهکار اصولی برای رونق کسب و کار در استان است و در سال های گذشته اقدام‌های مطلوبی در این بخش در سمنان انجام شده است.
معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: گسترش همکاری با بخش صنعت و برون‌سپاری آموزش از رویکردهای اصولی برای ترویج اصولی مهارت‌آموزی در استان است که این مهم در سال ۹۷ در سمنان با انعقاد تفاهم نامه همکاری این اداره کل با شرکت شهرک های صنعتی در گام اجرایی قرار گرفت.
شاهچراغ تصریح کرد: توجه به آموزشگاه‌های آزاد به منظور ارایه آموزش‌های کیفی‌تر در دستور کار قرار دارد و فنی و حرفه ای سمنان در قالب رویکردهای مختلف از این آموزشگاه پشتیبانی می کند.
وی اضافه کرد: اجرای طرح ایران‌مهارت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور فراگیری طرح های مهارتی از سوی دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در استان اجرا شد.
شاهچراغ افزود: افزایش اشتغال در استان سمنان با حمایت از مهارت‌آموزان محقق می شود و فنی و حرفه ای بعد از ارایه آموزش برای بازار فروش محصولات تولیدی در کنار کارآفرینان است.
وی ادامه داد: کاهش آمار بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی دغدغه مسئولان است و با افزایش همکاری فنی و حرفه ای با دانشگاه های استان در سال های گذشته آموزش های مهارتی قابل توجهی به دانشجویان ارایه شده است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: ترویج مهارت آموزی با دوری از رویکردهای موازی کاری در استان سمنان اجرا شود و برای سال جاری به منظور رونق تولید و تحقق شعار سال این اداره کل برنامه های جامعی برای ارایه آموزش های کاربردی در دست اجرا دارد.
ششم مرداد روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
در سال ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای به مهارت آموزان در استان سمنان ارائه شد.
در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه های آموزش فنی و حرفه ای در حال آموزش است.
۷۳۳۹/۷۴۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.