رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی این سرا تحولی در پژوهش و آموزش این هنر صنعت ایجاد می کند که در این مسیر به همراهی و مشارکت فعالان مبل و منبت نیاز داریم.

محمدعظیم خدایاری ایجاد این سرا را احصای مسائل و مشکلات و کمک به صنعت مبل و منبت دانست و افزود: در این سرا قرار است به اقدامات آموزشی و پژوهشی در قالب اقدامات رشد و نوآوری، استارت آپ ها و پارک های علم و فنآوری بپردازیم.

وی با بیان اینکه کار سرای نوآوری فراتر از پژوهشکده مبل و منبت است، ابراز امیدواری کرد: سرای نوآوری مبل و منبت تا پایان شهریور امسال به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در سرای نوآوری بر اساس نیاز سنجی شهرستان برای متقاضیان دوره های آموزشی برگزار می شود ادامه داد: در دیدار ۲ هفته گذشته با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، طبق تصمیم های اتخاذ شده یک تیم تحقیقاتی با حضور جمعی از فعالان صنعت مبل و منبت مطالعه میدانی از این صنعت و بازدید از کارگاه ها و نمایشگاه های سطح شهر انجام شد.

خدایاری با اشاره به تامین مکان و تجهیزات سرای نوآوری توسط دانشگاه آزاد تامین می شود گفت: در این راستا ۳۰۰ موضوع مرتبط با مبل و منبت به اساتید و دانشجویان به عنوان طرح های پژوهشی، تحقیقاتی و پایان نامه ها ارجاع و به این صنعت پرداخته می شود.

وی نبود استانداردهای لازم، کم توجهی به مالکیت معنوی و فراهم سازی زمینه فروش بین المللی در این صنعت را از جمله مشکلات برشمرد و تاکید کرد: در تلاش هستیم در سرای نوآوری مبل و منبت با ارائه طرح ها و ایده های نو برای حل موانع و مشکلات گام برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر همچنین به افتتاح بزرگترین فروشگاه رفاه غرب کشور در ملایر اشاره و بیان کرد: این فروشگاه طی روزهای آینده با حضور مسئولان کشوری و استانی بهره برداری می شود که ۵۰ میلیارد ریال توسط فروشگاه رفاه سرمایه گذاری شده است.

خدایاری ادامه داد: دانشگاه آزاد واحد ملایر پنج هزار مترمربع زمین در اختیار این فروشگاه قرار داده است که برای ۳۵ تن اشتغال ایجاد شده و قابل توسعه است.

تقاضای چهار رشته دانشگاهی در ارتباط با مبل و منبت

وی جذب رشته های نیاز محور را اولویت های مهم برشمرد و گفت: طی مکاتباتی با وزارت علوم جذب هشت رشته را تقاضا داده ایم که چهار رشته آن مختص صنعت مبل و منبت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه پیگیر تکمیل رشته های تحصیلات تکمیلی نیز هستیم افزود: جذب رشته های کارشناسی حقوق، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و سلامت نیز در دست پیگیری است.

خدایاری با اشاره به کاهش بودجه دانشگاه با توجه به کاهش دانشجو اظهار داشت: به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدار برای کسری درآمد دانشگاه هستیم.

وی یادآور شد: در زمینه توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه در تلاش برای فعال کردن دوره های جوار دانشگاهی هستیم.

خدایاری توسعه مدارس سما در تمامی مقاطع تحصیلی را اولویتی دیگر عنوان کرد و گفت: با انتقال آموزشکده سما به محل دانشگاه آزاد، در صدد هستیم از این فضا برای راه اندازی هنرستان و توجه به آموزش و پرورش استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر سال ۱۳۶۷ به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی در این شهر تاسیس شد و هم اکنون حدود چهار هزار دانشجو و ۷۴ رشته تحصیلی دارد.

۷۵۲۸/۲۰۹۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.