دکتر علیرضا فیروزفر روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رونق تولید پاشنه آشیل کشور محسوب می شود و اگر به این مهم کمک های لازم انجام گیرد رونق در کشورمان به وقوع می پیوندد.
وی اظهار داشت: یکی از راههای مهم رونق تولید در کشورمان تولید و رغبت مردم به استفاده از کالاهای تولیدی است و تحقق این مهم کشور را از وابستگی نجات داده و علاوه بر ان ،تقاضا نیز به مراتب افزایش می یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: رونق تولید در کشور مشکلات کنونی را کاهش می دهد و بر این اساس باید ساختاری تعریف کرد که نسبت به شناسایی آسیب های موجود اقدام شود.
فیروزفر ادامه داد: این واحد دانشگاهی در این راستا گام هایی را برداشته و هم اکنون به 2 تکنولوژی خوب در زمینه مواد اولیه موردنیاز صنایع مادر متالوژی مثل فولاد دست یافته ایم و اطلاعات جزئی تر آن اعلام خواهد شد.
وی افزود: برای مشارکت غیر مستقیم در این مسئله نیز دانشگاهها سهم عمده ای دارند و این واحد دانشگاهی نیز برای ارتباط با صنایع و مسائل مطرح شده از سوی صنعتگران آمادگی دارد تا با همفکری استاتید و متخصصان این واحد در تحقق این شعار مهم و راهبردی گام برداریم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: این واحد دانشگاهی در تمامی رشته ها به دنبال ایجاد ارتباط قوی با صنعت با هدف کارآفرینی است و در این راستا عملگرایی را مورد توجه قرار داده است.
این مسئول یادآور شد: سیاست های کلی این واحد دانشگاهی از سوی دانشگاه آزاد مرکزی اعلام می شود که مراکز استانی تحت نظر مجموعه کل دانشگاه ها فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: بر این مبنا، بصورت منطقه ای راهبردهایی اصلی برای فعالیت مساله محور به دانشگاه آزاد اعلام می شود که در این استان نیز برای حل مسایل صنعت اعلام امادگی شده است.
این مسئول ادامه داد: برای انجام کارهای تحقق این مهم، نشست هایی با اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار و در این راستا اهداف تعیین شده زمینه های همکاری نیز شروع شده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خود را مجموعه ای از استان می داند و بطور قطع تمامی امکانات خود را در خدمت توسعه استان قرار داده و انتظار دارد که از حمایت های استانی نیز برخوردارباشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: در وضعیت کنونی یک تغییرمعادلاتی در آموزش عالی گریز ناپذیر است و در یک برهه ای شعار اصلی دانشگاهها فعالیت های دانش بنیان، تجاری سازی ایده ها و ارتباط با صنعت بود و اما اکنون یک بحث مهم حرکت به سمت دانشگاههای کارآفرین است.
این مسئول ادامه داد: در واقع دانشگاهها نوع سوم و چهارم بشمارمی روند و این نوع مراکز، متقاضیان خود را با بازار کار آشنامی کنند و با ارائه آموزش های لازم به دانشجویان یاد می دهند به دنبال ، اشتغال در موسسات ،نهادهای دولتی و غیر دولتی نباشند.
وی اظهار داشت: تحقق این مهم با بحث کار آفرینی امکان پذیر بوده و بر این اساس باید در این مسیر حرکت کرد که البته در این ارتباط حرکت هایی با صنایع شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا، تمامی حرفه ها را باید از حوزه صنعت نگریست و صرفا رشته های فنی کار آفرین نیست، بلکه این مهم می تواند در تمامی بخش ها عینیت داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: حتی رشته های علوم انسانی نیزمی توانند با ایده های نو در بحث کارآفرینی بسیار اثر گذار باشند و در این میان یک نگاه کلی از طرف دانشگاه همانا ارتباط قوی با صنعت را مورد توجه قرار داده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این واحد دانشگاهی درسطح استان حدود 11 هزار دانشجو دارد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.