اسحق رسولی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه در بیشتر هتل ها و رستوران های استان نیروهای آموزش دیده و ماهر کم است تلاش بر این است با راه اندازی هتل اموزشی تمام عوامل هتل ها ، آبدرمانی ها و رستوران ها اعم از مدیران ، کارکنان و خدمه آموزش های لازم را فرا گیرند.
وی اظهار داشت: این آموزش‌ها با همکاری مدیران هتل‌ها، رستوران‌ها و آبدرمانی‌ها برگزار و از بهترین استادان داخلی و خارجی در این دوره ها استفاده می شود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: گردشگری و سلامت بعنوان محورهای توسعه استان در امر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شهر سرعین تعریف شده و تمرکز تمامی فعالیت‌ها به خصوص تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های فناورانه در این 2 حوزه است مد نظر است .
رسولی با بیان اینکه توسعه دانشگاه آزاد استان با توسعه اردبیل گره خورده است افزود: رفع نیاز‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی استان در این دانشگاه در دستور کار است تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود گام‌های مؤثری در تعالی استان و دانشگاه برداشته شود .
وی از تجاری سازی 11 محصول دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل خبر داد و گفت: بکارگیری سرمایه راکد واحدهای دانشگاه آزاد به سمت موضوعات دانش‌ بنیان و اختصاص شهریه متغیر پایان‌ نامه ‌‌های تحصیلات تکمیلی به فعالیت‌ های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی روشی کارآمد بوده و تلاش می شود با این رویکرد محصولات دانش بنیان توسعه یابد.
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای استادان این دانشگاه به سمت توسعه پژوهش و پژوهش‌ های کاربردی است، گفت: در حال حاضر 2 مزرعه کشاورزی در دانشگاه آزاد اردبیل برای فعالیت‌ ‌های دانش بنیان واگذار شده و نوع خاصی از بوقلمون در این مزرعه ها پرورش داده شده و جنبه صادراتی دارد.
او گفت: این دانشگاه در اردبیل در حوزه سلامت ، در پارس آباد مغان در حوزه کشاورزی ، در بیله سوار در حوزه تجارت و در گرمی مغان در حوزه صنعت و آی تی فعالیت ها را مد نظر قرار داده و با این رویکرد پیش می رود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: توجه به صنعت گردشگری و سلامت استان، احداث و راه اندازی دانشکده گردشگری و مرکز همایش های ملی و تبدیل این دانشگاه به یکی از سه ناشر برتر خاورمیانه و آسیا در چشم انداز 10 ساله هدف گذاری شده است.
هم اکنون حدود 14 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مشغول تحصیل هستند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.