معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت، این طرح را به منظور بهینه سازی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در دستور اجرا دارد.

وی اضافه کرد: در این طرح براساس دستوالعمل ابلاغی دولت اگر یک کارآفرین، فارغ التحصیلان لیسانس به بالا را جذب کند، در دوره کارورزی که به مدت سه ماه تا ۲ سال است از حمایت‌های ویژه از جمله پرداخت کمک هزینه دوره کارورزی و بیمه مسئولت مدنی برخوردار خواهند شد.

شفیع آبادی با اشاره به اهداف این طرح، گفت:افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان، ایجاد انگیزه در کارآفرینان برای به کارگیری دانش آموختگان، انتقال اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای به دانش آموخته، فراهم کردن زمینه انتقال فرایند دانش از دانش آموخته به کارفرما و کاهش هزینه به کارگیری دانش آموخته برای کارفرما از جمله اهداف این طرح است.

وی اضافه کرد:دانش آموختگان و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارورزی با هم ارتباط برقرار کرده و برای شرکت در دوره کارورزی ثبت نام کنند.

شفیعی آبادی افزود:کمک هزینه پرداختی در دوره کارورزی برای فارغ التحصیلان کارشناسی ماهانه ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار و دکتری ۷۰۰ هزار تومان است.

وی اضافه کرد: اگر کارفرمایان بعد از طی دوره سه ماهه کارورزی برای جذب دانش آموختگان اقدام کنند به مدت ۲ سال سهم بیمه کارفرما از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

این مسئول از کارفرمایان و دانش آموختگان بالای لیسانس درخواست کرد به سامانه کارورزی مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

شفیع آبادی گفت: برای ثبت نام در این طرح محدودیت جنسی و رشته دانشگاهی وجود ندارد و تنها محدودیت موجود سقف سنی ۳۵ سال برای متقاضیان است.

وی با بیان اینکه کارفرمایان و دانش آموختگان تا پایان برنامه ششم فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، گفت:اجرای این طرح از قبل در استان شروع شده بود ولی به دلیل فقدان هماهنگی مشکلاتی در اجرای آن به وجود آمد که هم اینک با اصلاح سامانه و به روزرسانی صورت گرفته موانع ادامه کار برداشته شده است.

شفیع آبادی گفت:خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی نیز قول داده است که با ادارات کار استان همدلی و هماهنگی لازم را برای اجرای این طرح داشته باشد تا بخشی از مشکلات حوزه اشتغال جوانان رفع شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.