معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این طرح‌ها حدود ۶۲۵ طرح برای دستگاه‌های حمایتی شامل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید به مبلغ ۲۶ میلیارد تومان بوده است.
ناصر شفیع آبادی افزود:همچنین به بیش از ۶۷۰ طرح برای دستگاه‌های غیرحمایتی شامل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی، ورزش و جوانان و فناوری اطلاعات حدود ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.
وی گفت: کل اعتبار طرح اشتغال فراگیر روستایی که از سال ۹۷ شروع شد حدود ۲۸۴ میلیارد تومان با عاملیت چهار بانک کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید بوده که مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
شفیع آبادی افزود: این طرح‌ها در مجموع، چهار هزار فرصت شغلی را در روستاهای استان ایجاد می‌کنند که نقش موثری در بازگشت روستاییان و مهاجرت معکوس از شهرها ایفا خواهد کرد.
این مسئول اضافه کرد:یکی از نکات قابل توجه در طرح اشتغال فراگیر روستایی، تحقق ۶۲ درصدی طرح‌های اشتغال در مناطق روستایی استان بوده که با نظارت سازمان برنامه و بودجه استان صورت گرفته است.
شفیع آبادی افزود:آن بخش از طرح‌های اشتغال روستایی نیز که تاکنون محقق نشده اند به دلیل نوسانات بازار و کمبود اعتبارات بوده که با ابلاغ شیوه نامه پرداخت متمم برای تکمیل آنها اقدام خواهد شد.
وی گفت:اجرای این طرح در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر موجب رونق اقتصادی در روستاها و ایجاد رغبت میان سرمایه گذاران برای بازگشت به روستاها شده است.
استان قزوین در سال جاری ایجاد ۱۸ هزار فرصت شغلی را تعهد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.