حسین امیرحسینی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از 166 واحد متقاضی پذیرش کارورزی فقط 86 مورد واجد شرایط بودند، افزود: با این حال به دلیل اجرایی نشدن کامل دستور کارها، از طرح کارورزی استقبال خوبی نشده است.
وی با اشاره به تحقق نیافتن برخی تعهدات مانند معافیت بیمه ای 2 ساله کارفرما از سهم بیمه کارورز، ابراز داشت: به همین دلیل می توان گفت این طرح بیش از آنکه منجر به اشتغال شود، منجر به آموزش شد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود با یادآوری اینکه در طرح کارورزی فرد در محیط کار قرار گرفته و سپس کارفرما درصورت راضی بودن از کار، او را جذب می کند، اضافه کرد: علاوه بر این 2 میلیون و 700 هزار ریال برای افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم ، سه میلیون و 100 هزار ریال برای افراد دارای مدرک کارشناسی و سه میلیون و 500 هزار ریال برای کارشناسی ارشد به بالا بعنوان هزینه آموزش از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود.
امیرحسینی همچنین درباره طرح اشتغال خانگی با اشاره به پرداخت بیش از30 میلیارد ریال تسهیلات در شاهرود، تصریح کرد: سال گذشته نیز بیش از 26 میلیارد ریال پرداخت شده بود که با راستی آزمایی های انجام شده، مشخص شد بیش از 80 درصد آن منجر به اشتغال شده است.
وی با بیان اینکه پارسال حدود 18 طرح به صورت پشتیبان تسهیلات دریافت کردند، افزود: در این شیوه که بیشتر در طرح هایی همچون کارگاه های تولیدی پوشاک و یا قالی بافی کاربرد دارد، به طور کامل اشتغال زایی را در پی دارد.
امیرحسینی با بیان اینکه بیشترین طرح های پرداختی مشاغل خانگی مربوط به اداره جهاد کشاورزی است، ابراز داشت: به این دلیل که جمعیت بهره برداری کشاورزی پرتعداد بوده و علاوه برآن برای دریافت تسهیلات نیازمند مدرک آموزشی خاصی نیستند، استقبال در این حوزه بیشتر است.
وی ادامه داد: با این وجود سال گذشته اداره صنعت، معدن و تجارت بیشترین پرداختی را به خود اختصاص داده بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود با پرداخت 41 درصد از تسهیلات اشتغال خانگی استان و 31 درصد پرداختی طرح اشتغال روستاییان و عشایر رتبه نخست را در استان سمنان به خود اختصاص داده است.
1023/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.