مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون طرح مطالعه توسعه روستایی برای ۱۸۰ روستا در قزوین انجام شده و تا پایان سال جاری باید مطالعه ۸۹ روستای دیگر نیز تکمیل شود.

اکرم نجفی با بیان اینکه تکلیف سالانه استان قزوین انجام مطالعه توسعه برای ۸۹ روستا است، اظهار داشت: انجام این مطالعات باعث می‌شود تا تسهیلات تولید و اشتغال بر اساس جمعیت، ظرفیت و توانایی تولیدی جوامع محلی پرداخت شده و ما را به اهداف مورد نظر نزدیک کند.

وی با اشاره به پرداخت ویژه تسهیلات روستایی برای تقویت تولید و اشتغال از سال ۹۶، گفت: در این سال دولت با استفاده از ظرفیت تسهیلات اشتغال روستایی توانست فرصت های بی‌نظیری را برای توانمندسازی روستاییان فراهم کند که این مهم در استان نیز عملیاتی شد.

نجفی به انجام مطالعه برای ۲۰ روستای قزوین در ابتدای دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه سند توسعه روستایی از همان ابتدا در دستور کار دولت قرار گرفته و قزوین اولین استانی بود که این سند را تدوین و در آن ۱۲ راهبرد برای پیشبرد توسعه روستایی تبیین و تشریح کرد.

مدیر کل امور روستایی و شوراها استانداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از راهبردهای اساسی در توسعه روستایی، برندسازی و مشارکت جامعه محلی برای همکاری بیشتر در حوزه تولید و فروش محصولات است که در این رابطه باید همکاری بین دستگاهی در حوزه تولید و اشتغال افزایش یابد.

استان قزوین یک هزار و ۱۲۴ روستا دارد که از این میان ۸۲۴ روستا دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.