به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی، سه شنبه در جمع اعضای مجمع مشورتی جوانان خراسان شمالی اظهار داشت: اعتقاد دارم جوانان، به عنوان قشر آینده‌ساز، در برنامه ها و تصمیم‌گیری‌های استان به خوبی دیده نشده اند، بنابراین با تاکید بر نیاز به حضور فعال جوانان در جامعه، مجمع مشورتی جوانان استان و شهرستان ها تشکیل شد.
وی با تاکید بر اینکه تشکیل مجمع مشورتی جوانان استان نباید به یک تجربه ناموفق تبدیل شود، افزود: باید اجازه دهیم جوانان در مناصب مختلف حضور داشته و حتی خطا کنند.
وی ادامه داد: این مجمع باید از ارائه نظرات افراد دولتی و قشر غیرجوان پرهیز کند، چرا که بنده در جلسات مختلف شنوای مشکلات سایر اقشار هستم اما جنس مشکلات و نظرات جوانان را کمتر دیده و شنیده ام.
شجاعی تصریح کرد: به دنبال پیچیدن یک نسخه واحد برای حل مشکلات مشابه جوانان مانند مسکن و اشتغال نیستیم بلکه می‌خواهیم متناسب با  ظرفیت های موجود در هر منطقه به دنبال ارائه راهکار اجرایی برای حل مشکلات باشیم.
وی گفت: مجمع برآیند نظرات موافق و مخالف برای رسیدن به یک راهکار اجرایی جامع و به روز برای حل مشکلات جوانان است و همچنین بدون افراط و تفریط باید منافع استان ملاک اقدامات این مجمع باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: دفتر امور اجتماعی استانداری و فرمانداران فعالیت مجمع مشورتی جوانان استان و شهرستان ها را رصد کنند اما بیش از این ورود نداشته باشند و برای اجرای نظرات نهایی مجمع باید سیستم دولتی همراه شود.
شجاعی تاکید کرد: نگاه سیاسی نباید وارد مجموعه مشورتی جوانان استان شود و باید با عملکرد درست ثابت کنیم جمع انتخاب شده بهترین هستند.
وی افزود: در جامعه کسی مخالف جایگاه ارزشمند جوانان نیست اما شما صرفا به دنبال حرف زدن نباشید بلکه برای راهکار عملیاتی برای استفاده از ظرفیت این قشر فعالیت داشته باشید.
وی تصریح کرد: شنوای نظرات افراد منتقد و مخالف هستم اما با افراد ویرانگر و مخرب که خود را پشت سر افراد منتقد و مخالف پنهان می‌کنند، موافق نیستم.
شجاعی با توصیه جوانان به داشتن نگاه عمیق به مسائل و مشکلات و پرهیز از سطحی‌نگری خاطرنشان کرد: شناسایی جوانان مستعد و متخصص یکی از وظایف این مجمع است و جلسات این مجمع باید در شهرستان ها تشکیل شود، چرا که قرار نیست در مرکز استان برای شهرستان ها و یا در شهرستان ها برای بخش ها و روستاها تصمیم گیری شود.
۷۱۸۵/۵۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.