سید کمال‌الدین میرجعفریان روز پنجشنبه در نشست شورای عشایری استان خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های متولی باید در این زمینه نهایت تلاش خود را داشته باشند تا بازار مستقیم و بدون دغدغه برای جامعه هدف عشایر استان فراهم شود.

وی بیان کرد: تضمین و تامین بازار فروش محصولات عشایر بسیار حائز اهمیت است چراکه نباید سود تولیدات عشایر به جیب دلالان و واسطه‌گران برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از راهبردهای استان ارتقای اقتصاد و اشتغال عشایر است که برای تحقق این مهم باید آموزش‌های ترویجی جدی گرفته شود.

وی ادامه داد: جامعه هدف عشایر خراسان جنوبی باید در جریان علم و فناوری روز قرار بگیرند لذا ارایه آموزش‌های متناسب با این موضوع بسیار ضروری است.

میرجعفریان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه عشایری بایستی در بازار فرصتی را برای عشایر فراهم کنند تا محصولات و تولیدات خود را با حداکثر بهره به فروش برسانند.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها برای فروش تولیدات عشایر فرصت مناسبی است که انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های اجریی در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: ارایه آموزش به جامعه عشایر به معنای پر کردن ساعت‌ها نیست بلکه باید در عمل خروجی مناسبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید تحولات بعد از آموزش‌های ارایه شده را رصد کرد تا اگر اتفاقی نیفتاده و راهگشا نبوده است آموزش‌ها اصلاح شود.

میرجعفریان اظهار داشت: همچنین برگزاری نمایشگاه و حضور جامعه عشایر در آن نباید تنها برای لذت بردن عده‌ای خاص باشد بلکه باید جامعه هدف از آن به نفع برسند.

وی گفت: دولت توجه خاصی به قشر عشایری دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید نهایت تلاش را داشته باشند تا زیرساخت‌های لازم در اختیار این قشر قرار گیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توانمندسازی قشر عشایر باید مورد توجه همه جانبه مدیران باشد افزود: ارتقای شاخص‌های خدماتی، مسایل اقتصادی و اشتغال باید در اولویت توجه قرار گیرد.

وی گفت: باید از تسهیلات اشتغال‌زایی در هر جهتی که می‌شود برای توانمندسازی عشایر استفاده کرد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.