ایرج ثقفی روز پنجشنبه در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراب در سال ۹۸ گفت: در این راه گروه های اجتماعی مرجع  باید به صحنه بیایند و توجه داشته باشند که اعتیاد برای امروز و آینده کشور خطرناک است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا زمینه های اعتیاد را در خانواده ها از بین برده و ضمن حمایت از خانواده هایی که گریبانگیر معضل اعتیاد هستند آنان را مجاب کنیم تا درصدد ترک‌مواد مخدر برآیند.

فرماندار سراب اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های اشتغال و برنامه ریزی مناسب برای آینده جوانان و پر کردن اوقات فراغت آنان با برنامه های تفریحی و ورزشی می تواند تا حدود چشمگیری از گسترش مواد مخدر در جامعه جلوگیری کند.

وی یکی از وظایف معاونت پرورشی آموزش و پرورش در جامعه را مقابله و پیشگیری از اعتیاد خواند و گفت: نقش آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر و حائز اهمیت است و لازم است که آموزش دوره های آموزشی در این راستا برای مدیران نیز برگزار شود.

ثقفی در ادامه افزود: ایران جزو بزرگترین کشورها در امر مبارزه با مواد مخدر بوده و تعداد شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر گواهی بر این ادعا است.

وی بر ضرورت حمایت اجتماعی از بهبود یافتگان و آسیب دیدگان مواد مخدر تأکید کرد و خواستار توانمند سازی، اشتغال و صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنان شد.

فرماندار سراب همکاری و انسجام بین‌بخشی را لازمه پیشبرد مطلوب اهداف پیش‌بینی شده در شهرستان دانست و افزود: اقدامات خوبی در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام گرفته و امید است با تقویت همکاری‌های بین‌بخشی عملکرد مطلوب‌تری را در این حوزه شاهد باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.