هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در دیدار با مرتضی فرخی مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین افزود:در گذشته مسکن مهر بدون رعایت استانداردها و چهارچوب‌های منطقی ساخته شد که هم اینک با مشکلات جدی در زمینه پارکینگ، فضاهای عمومی و مشاعات و در نهایت معضلات و آسیب‌های اجتماعی رو به رو است.

وی اضافه کرد: آسیب‌های مسکن مهر از جنبه کالبدی بوده و از لحاظ جانمایی و رعایت استانداردهای ساختمان سازی مشکلات متعددی دارد.

استاندار قزوین اضافه کرد:در ساختمان‌سازی‌های جدید در استان بر رعایت استانداردهای قانونی و منطقی از قبیل وجود پارکینگ و مشاعات و ... تاکید کرده ایم و در واقع به هیچ طرح ساختمانی بدون رعایت استانداردها اجازه ساخت داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید جلوی بورس بازی در بخش زمین را گرفت، افزود:در هیچ کجای دنیا ارزش افزوده برای زمین وجود ندارد و باید با فرهنگ سازی کاری کنیم که مردم روی زمین به عنوان سرمایه ثابت حساب نکنند بلکه زمین و مسکن را به عنوان یک سرپناه بدانند.

احداث یک مجتمع هزار و ۲۰۰ واحدی برای نیازمندان در قزوین

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان قزوین نیز در این دیدار گفت:برای احداث یک مجتمع هزار و ۲۰۰ واحدی برای اقشار نیازمند در استان اقدام کرده ایم که در صورت تکمیل و بهره برداری می‌تواند به عنوان یک نمونه کشوری مطرح شود.

فرخی افزود:در ساخت این مجتمع، تمامی استانداردهای ساختمان‌سازی با تاکید بر معماری سنتی و مذهبی در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌کنیم این کار با سرعت در قالب تعهد یکساله ستاد انجام شود.

وی گفت: تخصیص تسهیلات برای اشتغال‌های خانگی و کوچک در روستاها، مرمت خانه‌های روستایی، بازسازی مدارس، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و پیگیری راه اندازی هلدینگ صنایع از دیگر اقدامات این ستاد در سطح استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.