به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: برخی از آسیب های اجتماعی که به استان خاصی نسبت داده می شوند، یک آسیب اجتماعی در سطح کلان جامعه است اما بر اساس جامعه آماری محدود، استان خاصی در رده بالای ابتلا عنوان می شود که این موضوع صحیح نیست.
استاندار گیلان اظهار داشت: فرهنگ سازی مهم است و رویه ها باید اصلاح شوند.
وی با توجه به آسیب های اجتماعی مطرح شده در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: موارد می بایست اولویت بندی و بر اساس اولویت، سیاست گزاری و در جلسات مکرر واکاوی و ارائه راهکار شود.
سالاری موضوع تحکیم خانواده را مقوله گسترده و بنیادی دانست و اضافه کرد: موضوع طلاق یکی از مواردی است که باید در این نشست ها مورد بررسی قرار گیرد.
طلاق، خشونت کلامی ، مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، پائین بودن فرهنگ رانندگی، پایین بودن زمان مطالعه ، شکاف نسلی، فرهنگ های وارداتی، فرسایش سرمایه های اجتماعی و ... از جمله آسیب های اجتماعی بود که توسط فیروز فاضلی دبیر شورای فرهنگی عمومی گیلان در این نشست عنوان شد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و متولیان فرهنگی گیلان برگزار و موضوع مورد بحث برای نشست آینده، طلاق و خشونت کلامی شهروندان تعیین شد.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.