حسین عمویی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به معین بودن شهر قزوین برای استان‌های تهران، گیلان، البرز، همدان و زنجان در مواقع بحرانی، سال گذشته زمینی به مساحت ۳۷ هکتار در ضلع جنوبی آرامستان بهشت فاطمه (س) و در حاشیه امامزاده ظهیر خریداری شد.

وی، ویژگی‌های آرامستان جدید قزوین را دسترسی به آن از طریق جاده‌های فارسیان و بویین زهرا دانست و تاکید کرد: در حال حاضر عملیات دیوارکشی این مکان به پایان رسیده و در حال تامین انشعابات آن به همراه حفر یک حلقه چاه آب هستیم.

به گفته وی، عملیات جدول گذاری، سامانه‌های روشنایی، توسعه فضای سبز، قطعه‌بندی قبور و احداث سوله و سالن تطهیر برای مواقع بحرانی در آرامستان جدید از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان برای سال آینده خواهد بود.

عمویی با اشاره به آرامستان بهشت فاطمه (س)، اظهار داشت: این مکان در حال حاضر ارایه کننده بیشترین خدمات در میان سایر آرامستان‌های شهر قزوین بوده که در زمینی به مساحت ۲۴ هکتار واقع شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه آرامستان بهشت فاطمه (س) قزوین ۲۰ تا ۲۵ سال آینده و در شرایط عادی پاسخگوی نیازهای این شهر خواهد بود، افزود: در حال حاضر علاوه بر آرامستان یاد شده، آرامستان‌های بهشت صدر، حسینی، رضوی و نوبیلی نیز خدمات خود را براساس سیاست‌های از پیش تعیین شده این سازمان ارایه می‌دهند.

وی یادآور شد: تا پایان امسال نیز ساخت ۲ هزار قبور به همراه ۱۰ آرامگاه خانوادگی از سوی این سازمان در فاز سه آرامستان بهشت فاطمه (س) به انجام می رسد.

سال گذشته سه هزار و ۵۹۱ نفر در استان فوت کردند که یک هزار و ۶۴۹ نفر در داخل آرامستان‌های شهرداری قزوین دفن شده و مابقی نیز به سایر شهرستان های استان منتقل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.