در مطلبی که هفته نامه مینودر در خصوص روند احیا و مرمت تنها گراند هتل باقی مانده کشور در قزوین چاپ کرده می خوانیم: امیدها برای احیای گراند هتل یکی از اولین نمونه‌های هتل به شیوه مدرن و اروپایی دوره قاجاری زنده شده است؛ عمارتی که محل بسیاری از تصمیمات تاثیر گذار تاریخ معاصر ایران است و  شاید معماری و قدمت از این حیث در رتبه های بعدی اهمیت این بنای تاریخی قرار می‌گیرند.

محمد نعیمیان کارشناس مرمت آثار تاریخی در این خصوص با اشاره به مخاطراتی که سال‌های متروک ماندن این بنا بر سر آن آورده به خبرنگار مینودر گفته است: بنا به دلیل عدم هیچ کار مرمتی بر روی آن در سال‌های گذشته در بخشی از قسمت ها دچار آسیب‌های جدی شده که در مرمت مجدد باید مورد دقت بیشتری قرار گیرد.

نعیمیان با اشاره به اهمیت حفظ بنا با تمام مشخصات فعلی در بازسازی تصریح کرد: نباید صرف بازسازی این بنای تاریخی توسط بخش خصوصی مشخصات فیزیکی و معماری ابنیه دچار تغییر شود.

محمدعلی حضرتی‌ها پژوهشگر و تاریخ شناس قزوینی نیز درباره این هتل تاریخی قزوین به یک موضوع از اسناد باقی مانده از این هتل در خصوص برگزاری جلسه تاریخی کودتای سوم اسفند اشاره کرده و گفته است: گراند هتل حدود سال ۱۳۰۱ شمسی به بهره برداری رسید و داستانی که درباره برگزاری جلسه تاریخی کودتای سه اسفند درگراند هتل بر سر زبان‌ها است، با توجه به اسنادی که از این هتل برجای مانده قابل اتکا نیست و در واقع این جلسه در مهمانخانه قزوین برگزار شده بود.

انتخاب شهردار قزوین در خوان آخر

هفته نامه مینودر همچنین مطلبی نیز در خصوص انتخاب شهردار قزوین منتشر کرده و با تقدیر از اقدام اعضای شورا که برای نخستین باردر نشست علنی از نامزدهای تصدی شهرداری قزوین برای ارایه برنامه های خود دعوت کردند نوشته است با حضور کاندیداها در پارلمان شهری و تشریح و دفاع از برنامه‌های خود در نزد اعضای شورای شهر در طی چند جلسه علنی پارلمان نشینان شهری نشان دادند که به دنبال انتخاب یک سکاندار برنامه محور و شایسته سالار برای شهرداری هستند تا بتواند قزوین را پس از دوران مدیریت صفری راهبری نماید.

با مشخص شدن وضعیت کاندیداها در نزد اعضای شورای شهر و تصمیم آنها برای فرد انتخابی بعضی از کاندیداهای مطرح نیز به خاطر اجماع در بین اعضای شورا برای انتخاب نهایی شهردار از ادامه کاندیداتوری انصراف دادند.

با خبرهای رسیده تصمیم گیری نهایی اعضای شورای شهر به خوان آخر رسیده و پس از رایزنی های مختلف با یکدیگر و بررسی های همه جانبه بر روی ۲ گزینه نهایی به توافق رسیدند، غلامحسین شیری، سیاوش طاهرخانی هر دو از نیروهای بومی و با سابقه استان می باشند که در مدیریت های قبلی خود سربلند بودند و در نظر است پس از پاسخ استعلامات مراجع مرتبط به زودی و با رای نهایی اعضای شورای شهر کلید بلدیه را به یکی از این دو بسپارند؛ هر چند گفته می شود که اقبال برای انتخاب مهندس شیری به خاطر حمایت های معنوی و سیاسی ایشان بیشتر از مهندس سیاوش است. 

دو روی سکه تیم‌داری

هفته نامه فروردین امروز نیز در گزارشی تیم داری شهرداری و تحولات و نتایج مثبت تیم های ورزشی شهرداری را بررسی کرده است.

در این مطلب میخوانیم باشگاه شهرداری قزوین سال گذشته بابت تیم‌داری در پنج رشته ورزشی، حدود یک میلیارد و ۱۵۰میلیون تومان هزینه کرد.

تیم‌های شهرداری قزوین، در لیگ دسته اول فوتسال مردان، لیگ دسته اول بسکتبال و والیبال مردان و لیگ‌های دسته اول والیبال و بسکتبال بانوان در رقابت‌ها حضور داشتند.

اگر منصفانه و با نگاه کارشناسانه عملکرد این باشگاه بررسی شود آنچه مشخص می‌شود این است که با حداقل بودجه یک میلیارد تومانی تحول اساسی در ورزش استان به وجود آمده است و ۲تیم به سطح اول ورزش کشور صعود کرده‌اند و امسال هم قرار است از نام قزوین در لیگ برتر دفاع کنند.

اگر مقایسه‌ای کنیم با هزینه هشت سال تیم‌داری کاسپین در لیگ دسته دوم که بیش از ۹ میلیارد تومان در این چند سال برای این تیم هزینه شد می‌توان نتیجه گرفت که باشگاه شهرداری قزوین نتایج قابل قبولی گرفته است.

این باشگاه با حداقل سرمایه‌گذاری؛ ۵تیم در سطوح مختلف ورزش ایران داشت ولی با میلیاردها تومان هزینه در طی ۸سال هیچ اتفاق مثبتی در کاسپین نیفتاد.

ضمن اینکه باید اذعان کرد که سرمایه‌گذاری در فوتبال، قابل مقایسه با هیچ رشته‌ای نیست ولی این واقعیت را هم باید قبول کرد، توان مدیریتی و حرفه‌ای‌گری برای تیم‌داری فوتبال در استان قزوین وجود ندارد چرا که هشت سال است کاسپین در لیگ دسته دوم با دوپینگ پول‌های تزریقی دولتی درحال درجازدن است و فقط در این سال‌ها، چوب حراج به اعتبار معدود چهره‌های شاخص فوتبال شهرمان مانند دقیقی‌ها و رضایی‌ها و بودجه استان زده شد.

خبرنگار فروردین امروز در اشاره به روی دیگر تیم داری شهرداری نوشته است این روزها شاهد آماده‌سازی تیم فوتسال شهرداری برای رقابت‌های لیگ دسته اول هستیم و حضور و جذب فوتبالیست‌های قدیمی در ترکیب فصل جدید نوید روزهای خوبی برای فوتسال قزوین می‌دهد.

در حالی تیم فوتسال روانه مسابقات لیگ دسته اول می‌شود که بودجه‌ای حدود سیصدمیلیون تومان دارد.

در ورزش حرفه‌ای این بودجه ناچیز است ولی وقتی که به اسامی جذب شده برای این فصل نگاهی بیندازیم اگر بدشانسی و برخی بی‌تدبیری‌ها و حاشیه‌ها و کم‌بینی‌ها اجازه بدهند، می‌توان این تیم را یکی از شانس‌های اصلی صعود به لیگ برتر فوتسال کشور به حساب آورد.

فرهنگ سازی با پای پیاده

روزنامه ولایت قزوین در یکی از شماره های این هفته خود به طرح عابریار شهرداری پرداخته و در این خصوص گفت و گویی با جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین داشته که گفته است این طرح که مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته از نخستین سال اجرای آن تاکنون بسیار مورد توجه شهروندان قرار گرفته و در دستیابی به اهدافی که برای آن تعریف شده بود، موفق بوده است.

وی افزوده است‌: در نظرسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان مشخص شده که همه‌ آنان بدون استثنا در اثرگذاری طرح عابریار اتفاق نظر داشته و اجرای آن را در انتظام‌بخشی به تردد عابران پیاده در معابر به ویژه تقاطع‌های پرتردد موثر می‌دانند.

 جهانگیری با اشاره به اهمیت آموزش شهروندان در رعایت عبور از خط عابرپیاده و احترام به چراغ راهنمایی تصریح کرد: ‌این طرح با آموزش و یادآوری مستمر قوانین تردد از عرض معابر در کاهش آمار تصادفات بین عابرپیاده و خودروها و افزایش امنیت جانی عابران پیاده نقش مهمی ایفا می‌کند

وی ادامه داد: هر ساله در ۲ مقطع زمانی بازگشایی مدارس و در آستانه‌ سال نو این طرح با جدیت بیشتری در تقاطع‌های پرتردد شهر اجرا می‌شود و در حال حاضر نیز طرح عابریار در تقاطع‌های خیام، بوعلی، چهارراه عدل، چهارراه پیغمبریه و چهارراه هلال‌احمر در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان می‌کند: ما نیز در این سازمان سعی می‌کنیم روش‌هایی که جذابیت بیشتری برای شهروندان به ویژه کودکان دارد را برای آموزش و یادآوری قوانین به کار بگیریم، زیرا اعتقاد داریم هر اندازه این روش‌ها جذاب‌تر باشند، اثرگذاری آن نیز بیشتر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.