مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی‌ها تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال به مراتع و عرصه‌های زراعی استان خسارت وارد کرده است که به نسبت مدت مشابه قبل با افزایش ۹ برابری همراه بود.

قدرت الله مدیخانی افزود: گزارش‌های رسیده از اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست نشان می‌دهند که در همین مدت ۱۳۲ مورد آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی استان قزوین به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ هکتار از اراضی خسارت دیده زراعی بوده است، اظهار داشت: در بیشتر موارد بررسی‌های کارشناسی بیان می کند که عامل خطای انسانی باعث بروز و گسترش آتش سوزی در مزارع کشاورزی شده و متاسفانه به مسائل ایمنی توجهی نمی‌شود.

مهدیخانی همچنین به آمارهای آتش سوزی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ مساحت آتش سوزی در دشت قزوین ۱۳۰ هکتار بود که اکنون این رقم در سال جاری به ۹ برابر افزایش یافته و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه میزان آتش سوزی‌های استان در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب که به رشد سرسام آور علف‌های هرز منجر شده بود، پیش بینی شد که  حجم آتش سوزی‌ها نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر خواهد بود.

مهدیخانی یادآور شد: سهل انگاری بهره برداران مراتع طبیعی، گردشگران، خطاهای انسانی و انجام رفتارهای مخاطره آمیز از عمده مواردی است که باعث وسعت و گسترش آتش سوزی‌ها در سال جاری شده است.

۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.