مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: عصر امروز بخشی از مراتع منطقه دوشخراط شهرستان خوانسار دچار آتش سوزی شده بود که با توجه به احتمال سرایت شعله‌ها به سایر نقاط، نیروهای امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی با حضور به هنگام در محل، نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کردند.

منصور شیشه‌فروش افزود: خشکی پوشش های گیاهی مرتعی. گرمای هوا، وزش بادهای گرم و بی‌احتیاطی عامل انسانی در عرصه‌های طبیعی از جمله علت‌های بروز چنین حادثه‌هایی محسوب می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: ۶۶ مورد حریق در مرتع‌ها، عرصه‌های طبیعی و زمین‌های کشاورزی این استان از ابتدای سال‌جاری تا کنون رخ داده که ۲۹۹ هکتار زمین را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه نیز با اشاره به گرمای هوا و احتمال وزش بادهای گرم، از شهروندان خواست نسبت به رعایت مسائل ایمنی اقدام کرده و از هرگونه اقدام مخاطره‌آمیز مانند روشن کردن آتش در عرصه‌ها خودداری کنند.

مسوولان پیش‌تر همزمان با آغاز فصل تابستان نسبت بروز آتش سوزی در یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان اصفهان در صورت بی‌توجهی مردم هشدار داده بودند.

استان اصفهان مساحتی برابر با ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن، معادل ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌های‌ طبیعی و ملی تشکیل می‌دهد و از این میزان نزدیک به ۴۰۳ هزار هکتار جنگل (معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان (معادل۳۲ درصد) است.

این مراتع با پوشش علوفه‌ای بیشتر در شهرستان‌های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند که با گرم شدن هوا رو به خشکی گذاشته و مستعد آتش سوزی می‌شوند.

روستای دوشخراط یکی از روستاهای دهستان چشمه سار در بخش مرکزی شهرستان خوانسار است که نزدیک به ۲ هزار نفر جمعیت دارد.  

شهرستان ۳۲ هزار نفری خوانسار در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال‌غربی اصفهان واقع است.  

۷۱۵۰/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.