کوروش محمودیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از وقوع حادثه بلافاصله اعضای ستاد بحران بخش گواور نیروهای امدادی، مردم و  یگانهای حفاظت منابع طبیعی محیط زیست در محل حضور یافته اند تا نسبت به مهار آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طی آتش سوزی روز گذشته بیش از ۱۵ هکتار از مراتع جنگلی این منطقه در آتش سوخت، اظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن منطقه و شیب تند آن و سرازیرشدن کنده های ناشی از آتش سوزی شب گذشته در ساعت ۶ بامداد امروز آتش سوزی دوباره محدوده مورد اشاره را دربرگرفته که همه نیروها با تمام توان وارد عمل شده اند و مشغول عملیات مهار هستند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۲ فقره آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان رخ داده که به ۱۰۶ هکتار از مراتع مشجر شهرستان خسارت وارد کرده است.

همچنین  امسال ۹۵ هکتار از مزارع گندم شهرستان و سه هکتار باغات مثمر نیز طعمه حریق شد که در هر ۲بخش عامل انسانی، آتش زدن پس چر مزارع و یا بی احتیاطی گردشگران دلیل وقوع حوادث بوده اند.

منطقه حفاظت شده قلاجه یکی از چهار منطقه حفاظت شده استان کرمانشاه است که ۴۰ هزار هکتار وسعت دارد، شهرستان گیلانغرب با ۱۷۵ هزار هکتار جنگل بیشترین عرصه جنگلی را در استان دارد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان۱۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

گیلانغرب،  ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.