علیرضا صابری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنابا ذکر اینکه عامل انسانی منشا  وعلت اولیه حریق مراتع و جنگل ها است اظهار داشت: خشکی علفزار غنی مراتع و زیر اشکوب جنگل های استان امسال در حدی است که کوچکترین شعله یا جرقه ناخواسته مبدل به اتش سوزی گسترده مراتع می شود.

وی در خصوص حریق دیروز و امروز مراتع و جنگل های چوار توضیح داد: با وجود تلاش زیاد اهالی و کشاورزان محلی  برای جلوگیری از گسترش آتش اما وزش باد و گرمای هوا  به شکل غیر قابل کنترلی باعث سرایت اتش به سوی مراتع مجاور شده است.

صابری افزود: در مقاطعی آتش توسط عوامل حاضر در منطقه مهار شد اما به علت سقوط کنده های در حال سوختن یا نیم سوز به پایین بازهم آتش سوزی دوباره شروع می شد.

وی یادآور شد: به علت بافت بسیار خشن جغرافیایی و سخت گذر و سنگلاخی بودن منطقه مهار آتش با مشکلاتی همراه است و نیز به همین شرایط اقلیمی خاص امکان درخواست بالگرد برای هلی برن نیرو و تجهیزات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، سپاه، بسیج، هلال احمر، و دستگاه های دیگر به همراه مردم با حضور در منطقه در حال مهار آتش هستند، ابراز امیدواری کرد اتش سوزی تا ظهر امروز مهار و کنترل شود.

به گزارش ایرنا، 360 هزار هکتار از اراضی طبیعی استان ایلام را گونه های مختلف جنگلی تشکیل داده است.

7172/6034

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.