مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی روز گذشته از مراتع مرزی عراق آغاز شد و با وزش باد به سمت مراتع مرزی قصرشیرین گسترش یافت.
وی اظهار کرد: با تلاش کارکنان منابع طبیعی، آتش نشانی و سایر دستگاه های امدادی از سرایت آتش به دیگر مزارع شهرستان قصرشیرین جلوگیری شد و در بامداد امروز این آتش سوزی مهار شد.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه مراتع در کشور عراق اهمیتی ندارند، از این رو کشاورزان نوار مرزی اقدام به آتش زدن اراضی کشاورزی و مراتع خود در مجاورت مرزهای قصرشیرین می کنند و این اقدام آنان باعث سرایت آتش به اراضی مرزی کشورمان می شود و در بسیاری از مواقع بخشی از مراتع و اراضی قصرشیرین را در بر می گیرد.
تاتار بیان کرد: پارسال در مجموع 20 فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آن ها پنج هکتار از زمین ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.
وی گفت: کشاورزان پس از برداشت محصول با هدف بهبود وضعیت خاک، نسبت به آتش زدن پسماند مزارع خود اقدام می کنند که همین عامل باعث سرایت آتش به سایر مراتع مشجر می شود.
او اضافه کرد: بیشتر آتش سوزی هایی که در قصرشیرین در فصل گرما رخ می دهد از داخل عراق به کشورمان سرایت می کند.
به گفته تاتار، آموزش های لازم به کشاورزان و روستائیان قصرشیرینی نسبت به مهار آتش و آتش نزدن مراتع و پسماندهای کشاورزی ارائه شده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.