سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اعلام این خبر به ایرنا گفت: این آتش سوزی در مراتع و کوه های سالندکوه درمنطقه دره خشک رخ داد و پیگیری های لازم برای خاموش کردن آن بلافاصله پس از اطلاع از وقوع،  آغاز شد.

محمد حیدری افزود: پس از اطلاع از این آتش سوزی، نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و آتش نشانی در محل حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی اظهار داشت: پیگیری هایی برای اعزام بالگرد آب پاش و امدادی انجام شد و درنهایت با تقویت نیروی انسانی این آتش سوزی مهار شد.  

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به وقوع آتش سوزی دیگری در منطقه مکی گفت: امروز حین برگزاری نشست مدیریت بحران دزفول از وقوع این آتش سوزی مطلع شدیم که پنج اکیپ برای ساماندهی و خاموش کردن آتش به این منطقه اعزام شد.  

وی افزود: نیروهایی از امور عشایر و هلال احمر و همچنین نیروی کمکی از شهرستان های شوش و اندیمشک به منطقه اعزام شده اند تا به نیروهای مستقر ملحق شوند.  

حیدری اظهار داشت: امید است با ملحق شدن این نیروها، آتش سوزی در مناطق دره خشک و مکی به طور کامل مهار و پایدار شود تا خاکستر باقی مانده دوباره ایجاد آتش نکند.

وی از پیگیری های استاندار خوزستان و مدیرکل مدیریت بحران استان  و همچنین تمام افرادی که در خاموش کردن آتش سوزی های شمال دزفول کمک کردند،   قدردانی کرد.  

کوه سالند با ۲ هزار و ۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا در بخش کوهستانی شهیون دزفول واقع است.

۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.