هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در نشست با روسای دانشگاه‌های استان قزوین افزود: ساختار نظام آموزش عالی در کشور اشکالاتی دارد که با اصلاح آن می‌توان به دستاوردهای بهتری رسید.

این مسئول گفت: استقرار ۶۰ واحد آموزش عالی در استان و بیش از ۷۸ هزار دانشجو ظرفیت ارزشمندی است که می‌تواند به تحول در استان منجر شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: به نظر می‌رسد همبستگی بین مراکز علمی و دانشگاه‌ها خوب نبوده و نتوانسته‌ایم ارتباط موثری بین دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم.

وی با واکاوی دلایل گره گشا نبودن مقالات علمی، افزود: امروزه تعداد مقالات آی اس آی دانشگاه‌های کشور از مرز ۷۰ هزار مورد عبور کرده اما هنوز مشکلات اجتماعی حل نشده و در صنعت و کشاورزی شکوفایی لازم به دست نیامده است.

جمالی پور یادآورشد: وقتی نخبگان کشور در ناسا و مراکز بزرگ علمی جهان حضور دارند نشان می‌دهد دانشجو را برای خارجی‌ها تربیت کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم از آنها برای کشور بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت دانشگاه فقط جذب و آموزش نیست، اظهار داشت: باید بررسی کرد که چرا با این همه دانشگاه، صنعت و کشاورزی استان قزوین در وضعیت بهتری قرار نداشته و هنوز شکوفایی و پویایی لازم حاصل نشده است.   

جمالی پور اضافه کرد: امروز باید اذعان کرد که در بسیاری از موارد مسیرها را درست نرفته‌ایم و باید بازنگری و اصلاح لازم در این موارد صورت گیرد.

استاندار قزوین اظهار داشت: برای تقویت ارتباط دانشگاه، اقتصاد و صنعت بهتر است با برگزاری گردش‌های علمی برای دانشجویان از ظرفیت علمی موجود برای حل مشکلات بهره برد.

جمالی پور با تاکید بر لزوم وحدت و همدلی برای پیشبرد امور، تصریح کرد: باید از ایجاد اختلاف در جامعه و تهمت زنی به یکدیگر دوری کرده و تمامی ظرفیت‌ها از دانشگاه، نخبگان و... را برای کسب موفقیت‌ها به کار گرفت.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت:این دوران برای کشور دستاوردهای زیادی داشت و توانست روحیه خود باوری و استقلال را در ملت ایجاد کرده و ما را در رسیدن به توسعه با انگیزه‌تر کند.

استاندار گفت: ما هرگز اهل جنگ نبوده و نیستیم اما در دفاع جانانه ایستادگی کرده و دشمن را پشیمان می‌کنیم.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.