به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  ؛ دکتر سیف الله سعدالدین با اعلام این خبر گفت: نظام رتبه بندی تایمز یکی از مطرح ترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که به رتبه بندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سطح جهان می پردازد.

وی با بیان اینکه نتایج تایمز به عنوان یک رتبه بندی جهانی، اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری مشترک تایمز و کیواس منتشر شد افزود : این نظام دارای روش شناسی خاص خود در رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: این رتبه بندی از ۱۳ شاخص و در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

دکتر سعدالدین تصریح کرد : مبنای محاسبات شاخص ها سه منبع اطلاعاتی معتبر شامل داده های ارسالی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که به صورت خود اظهاری جمع آوری می شوند، داده های حاصل از نظرسنجی شهرت توسط متخصصین آموزش عالی و اطلاعات تولیدات علمی موسسات آموزش عالی نمایه شده در پایگاه استنادی اسکوپوس است .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت : از  مجموع یک هزار و ۳۹۶ دانشگاهی که از سراسر جهان در نظام رتبه بندی 2020 تایمز شرکت کرده اند، تعداد ۴۰ دانشگاه ایرانی موفق به حضور در این رتبه بندی جهانی شده اند و دانشگاه های الزهرا، شهید مدنی آذربایجان، بیرجند، بوعلی سینا، گیلان، خوارزمی، سمنان، شاهد، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، شهرکرد، صنعتی شاهرود، علوم پزشکی شیراز، ارومیه، یزد و زنجان نیز به ترتیب در فاصله ۱۰۰۰+ قرار دارند

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1256973
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.