به گزارش ایرنا، سهراب حیدری روز جمعه در آیین بزرگداشت روز دانشجو افزود: مشکلی که امروز کشور با آن مواجه است، انتقال تجربه های علمی به حوزه صنعت و تولید است در حالی که ایران جزو کشورهای برتر در حوزه تولید علم به شمار می رود.
وی ادامه داد: علم باید به عرصه تولید تسری پیدا کند و نیاز است دانشجویان این مهم را تحقق بخشند تا کشورمان از وابستگی به درآمدهای نفتی خارج شود.
وی اظهار داشت: اگر بخواهیم ایران در آینده جزو 10 کشور برتر جهان در تولید علم یا دانش های نوبنیاد باشد باید قانون مداری سرلوحه قشر دانشگاهی قرار گیرد.
وی گفت: دانشجویان امروزی که در آینده مسوولیت های مختلف به آنان واگذار می شود، علاوه بر تدریس دروس تخصصی باید درس های مربوط به حوزه های اجتماعی به آنان تدریس شود.
حیدری اسراف گرایی و رقابت در تجمل گرایی را از دیگر موانع پیشرفت کشور دانست و افزود: سرانه مصرف حامل های انرژی در ایران چهار برابر مصرف کشورهای پیشرفته دنیاست و اگر بخواهیم به توسعه و پیشرفت دست یابیم باید از اسراف و تجملات پرهیز کرده و از منابع کشور صیانت کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب ادامه داد: دانشکده پرستاری میاندوآب با تلاش و پیگیری مسوولان در آستانه ارتقا به دانشکده علوم پزشکی در جنوب آذربایجان غربی است و ظرفیت کافی را هم در این زمینه دارد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از دانشجویان برگزیده و برجسته علمی، ورزشی و اخلاقی و همچنین استادان برجسته دانشکده پرستاری میاندوآب تقدیر به عمل آمد.
دانشکده پرستاری میاندوآب در سال 1391 راه اندازی شده است و تاکنون سه دوره از دانشجویان فارغ التحصیل شده و 101 نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند.
میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9871/3020/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.