معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین گفت: احداث تصفیه‌خانه، ایستگاه پمپاژ و فاضلاب بیدستان بااعتبار 90 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، مجید گلاب‌گیرها در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران استان از تأسیسات و پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی استان، با اشاره به مجتمع آب‌رسانی ناحیه شهری مهرگان، تصریح کرد: در این ناحیه 32 هزار واحد مسکونی با پیش‌بینی 121 هزار جمعیت وجود دارد، آب این شهرک توسط دو شهر بیدستان و شریفیه تأمین می‌شود.

وی افزود: نیاز آبی این شهرک 231 لیتر در ثانیه است که توسط پنج حلقه چاه در بیدستان و پنج حلقه در منطقه امامزاده سلیمان تأمین می‌شود، دو مخزن در مهرگان و شریفیه نیز کار جمع‌آوری چاه‌ها را انجام می‌دهند، مخزن 10 هزار مترمکعبی مهرگان کار جمع‌آوری ذخیره آب را انجام می‌دهد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین، اظهار کرد: در کل شهرک مهرگان دو منطقه فشاری وجود دارد که به همین دلیل ایستگاه پمپاژ راه‌اندازی کردیم، یک منطقه فشاری جمعیت 36 هزار نفر و یک منطقه فشاری جمعیت 84 هزار نفری را پوشش می‌دهند.

وی یادآور شد: نه پمپ داریم که پنج پمپ در یک منطقه و چهار پمپ در منطقه بعدی است، همچنین دو پمپ در انتهای ایستگاه پمپاژ قرار دارد که آب‌رسانی به روستای شترک را بر عهده دارد، مخزنی 10 هزار مترمکعبی بااعتبار هفت میلیارد تومان در حال احداث است، همچنین یک مخزن 5 هزار مترمکعبی با هزینه چهار میلیارد تومان در بیدستان در حال احداث است.

گلاب‌گیرها تأکید کرد: درمجموع 11 میلیارد تومان برای احداث مخزن‌های آب‌رسانی در نظر گرفته‌شده است، در حوزه فاضلاب نیز خطوط انتقال و جمع‌آوری به میزان 80 کیلومتر انجام‌شده و تصفیه‌خانه آن در شهر شریف‌آباد وجود دارد که فاضلاب سه شهر شریف‌آباد، مهرگان و محمدیه را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: این تصفیه‌خانه فاضلاب حدود 300 هزار نفر را جمع‌آوری می‌کند، در حوزه آب تاکنون 40 میلیارد تومان هزینه کردیم و 13 میلیارد تومان مطالباتی است که باید به پیمانکار پرداخت شود همچنین در بحث فاضلاب مبلغ  90 میلیارد تومان برای احداث ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه درنظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین بیان کرد: پیمانکار شریف‌آباد شروع به حذف فیزیکی تصفیه‌خانه کرده است که شش میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته‌شده است، بعدازآن به ساخت تصفیه‌خانه اصلی بااعتبار 70 میلیارد تومانی می‌پردازیم.

خبرنگاران در این مراسم از تله‌متری (کنترل از راه دور)، مجتمع جدید در دست احداث و تأسیسات جمع‌آوری و انتقال آب شهرک مهرگان، ایستگاه پمپاژ آب، مانیتورینگ شبکه آب‌رسانی بازدید کردند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.