سردار پاسدار کلام الله خلخالی روز شنبه در مراسم پاسداشت خبرنگاران عرصه تولید و صادرات در شهرک صنعتی کاسپین قزوین، گفت: صداقت، دقت و سرعت خبرنگار باید معطوف به محاسن و معایب وقایع خبری باشد و نباید خبرنگاران صرفا نقاط خوب یا منفی را گزارش کنند.

وی افزود: اگر خبرنگاری بخواهد فقط نقاط منفی و مایوس کننده جامعه را انعکاس دهد هرگز رسالت خود را انجام نداده و حتی در مسیر خواست دشمنان نیز حرکت کرده است.
خلخالی با بیان اینکه تزریق امید به جامعه باید محور فعالیت خبرنگاران باشد، گفت: برخی خبرنگاران فقط به دنبال نقاط ضعف بوده و هیچ نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی ندارند.

این مسئول گفت: خبرنگاران پزشکان جامعه هستند و نباید خبر بد را سریعا به جامعه که همان مخاطبان هستند انتقال داده و روان جامعه را مشوش سازند.

وی با بیان اینکه توانمندی اصلی خبرنگاران در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان است، توضیح داد: خبرنگاران باید در جامعه سنگر توسعه و پیشرفت باشند و تنها نقاط منفی و ناامیدی را به جامعه تزریق نکنند.

این مسئول از خبرنگاران خواست در تهیه خبر دقت کنند تا کارشناسان آگاه به وضعیت جامعه را انتخاب کنند و اجازه ندهند کسانی که به دنبال یاس و ناامیدی هستند وارد کارزار شوند.

مشاور عالی سازمان هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: یک مسئول یا نماینده مجلس شورای اسلامی فرصت ندارد که شبانه روز در جامعه به دنبال مشکلات مردم باشد و اینها وظیفه خبرنگاران است که باید مشکلات را از گوشه و کنار جمع آوری کرده و مطالبه گری کنند.

خلخالی یادآور شد: انقلاب اسلامی در ۴۰ سال عمر با برکت خود دستاوردهای بسیاری کسب کرده و بعد از ۱۸۰ سال سیطره نظام‌های استکباری هم اکنون با آزادی و استقلال در حال توسعه است و این مهم باید مورد توجه خبرنگاران باشد.
۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.