روابط عمومی سپاه فجر فارس در گزارش روز دوشنبه خود و در آستانه سوم شعبان ولادت حضرت امام حسین (ع) که به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است به نقل از سردار سید هاشم غیاثی افزود: واقعه عاشورا اساس و بنیان فرهنگ شهادت را در جامعه اسلامی نهادینه کرد و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز امتداد همین حرکت تاریخی اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی، تقوا، بصیرت و شجاعت را سه ویژگی مهم پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جوانان مومن مسلمان و به ویژه پاسداران انقلاب اسلامی، امام حسین (ع) و برادر بزرگوار ایشان حضرت ابوالفضل العباس (ع) را الگوی خود قرار داده اند.
غیاثی ادامه داد: جوانان پاسدار با حفظ آمادگی همه جانبه همواره در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی پیشرو و ثابت قدم هستند و ماموریت سپاه تنها به عرصه نظامی محدود نمی شود بلکه فعالان در این نهاد در عرصه های علم، فرهنگ و محرومیت زدایی نیز تلاش می‌کنند.
فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از اقدامات تاثیرگذار و عملکرد خوب سپاه و بسیج در امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل در شیراز، گفت: هم اکنون نیروهای مهندسی سپاه فجر و گروه های جهادی بسیج فارس با استقرار در مناطق سیل زده لرستان در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان این مناطق هستند.
غیاثی با بیان اینکه استقرار نیروهای سپاه و بسبج فارس در لرستان تا بازگشت آرامش به مناطق سیل زده ادامه خواهد داشت، گفت: مردم آسیب دیده لرستان اطمینان داشته باشند نیروهای جهادی سپاه و بسیج تا پایان فرآیند امداد رسانی در کنار ایشان خواهند بود.
بر اثر وقوع سیل پنجم فروردین 98 در دروازه قرآن شیراز، 21 نفر جان باختند، 164 نفر مصدوم شدند و خسارت های بسیاری به خودروهای در حال عبور وارد آمد.
دوازدهم فروردین 98 به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در استان لرستان طغیان کرد و سد مروک دورود در این استان سرریز شد.
جاری شدن سیلاب، خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد کرده است.
ع.پ /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.