استاندار قزوین گفت: تولید به عنوان تنها راه برون رفت از مشکلات موجود است.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن روز چهارشنبه با حضور محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری، محمد قاسمی دادستان قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مسئولان و صنعتگران در سالن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این مراسم اظهار داشت: امروز صنعتگران مشکلات بسیاری را تحمل می کنند.

وی افزود:  امروز در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی قرار داریم و البته برای این شرایط راهکارهایی وجود دارد و راه برون رفت از شرایط تحریم، تولید است و بدانیم که با سازو کار عادی نمی‌توان در این جنگ پیروز باشیم.

استاندار قزوین به اعتماد به بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: باید اعتمادسازی به این بخش محقق شود و با ایجاد قوانین اضافی، تولید را محدود و دست تولیدکننده را بسته ایم.

زاهدی خاطرنشان کرد: باید فرصت را برای بنگاه های اقتصادی ایجاد کنیم تا شناخت ظرفیت آنها محقق شود.

وی مطرح کرد: نرخ بیکاری در بهار سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است و در سالجاری شاهد کاهش ۱۷ درصدی تعدیل نیرو بودیم و سهم قزوین از جذب سرمایه گذاری خارجی ۶۰ میلیون دلار از ۱۷ کشور خارجی بوده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: در بخش صادرات، ۱۲درصد افزایش صادرات داشتیم و براساس گزارش اداره کل کار، تعاون ورفاه اجتماعی، هراندازه شغل ایجاد شده از طرفی تعدیل انجام شده است و فعالان بخش اقتصاد تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشتند.

زاهدی گفت: در اقتصاد باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم و در این شرایط باید به سربازان عرصه اقتصاد اعتماد کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از صنعتگران نمونه و فعال تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.