معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت : امسال 670 میلیون دلار سهمیه سرمایه‌گذاری خارجی را در استان داریم .

به گزارش ایلنا از محمودآباد، حسن خیریانپور در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی شهرستان محمودآباد  که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، گفت : سعی کردیم با فعال سازی دیپلماسی اقتصادی هیئت های خارجی را به استان آورده و هدف شناساندن ظرفیت های استان و زمینه سازی برای صادرات است .

وی افزود : فعال سازی دیپلماسی اقتصادی، صادرات محصولات و تولیدات استان در سرلوحه کار ما قرار دارد که پیگیری تفاهم نامه ها از جایگاه دولت بر عهده ماست و عقد قرارداد و پیگیری عقد قرارداد باید با ورود بخش خصوصی ، با برند سازی و سرمایه گذاری های مشترک و مستقیم سرمایه گذران خارجی صورت گیرد .

معاون استانداری مازندران با بیان اینکه امسال 670 میلیون دلار سهمیه سرمایه‌گذاری خارجی را در استان داریم ، گفت :  با همت دولت و مجلس شورای اسلامی تسهیلات خوبی از محل بهینه یاب ، رونق تولید در زمینه ی سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی واحدهای صنعتی و هم 60 درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات در اختیار داریم .

این مسئول با اشاره به اینکه 750 میلیارد تومان با یارانه برای بهبود فضای کسب و کار در اختیار استان است ، عنوان کرد : 390 میلیارد تومان تسهیلات از محل توسعه روستایی و 129 میلیارد و ششصد میلیون تومان از محل خود اشتغالی و مشاغل خانگی سهمیه استان بوده که باید با همت فرمانداران ، بخشداران و مدیران دستگاه های اجرایی دولتی در استان پیگیری و حداکثر استفاده از تسهیلات صورت پذیرد .

خیریانپور با تاکید بر اینکه مازندران محصولات مازاد بر استان و حتی کشور را داراست ، بیان کرد : با برنامه ریزی دقیق که بخشی از آن مربوط به دولت و مسئولان دولتی و بخشی دیگر مربوط به فعالیت فعالان اقتصادی است در بحث محصولات باغی 2 میلیون و پانصد هزار تن تولیدات مرکبات ، 180 هزار تن تولیدات کیوی را داشتیم .

وی ادامه داد : همچنین در تولید مرغ و تولیدات آبزیان استان مازندران رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است .

معاون استانداری در پایان مازندران را دارای ظرفیت های بالای بالفعل و بالقوه دانست و خاطرنشان کرد : استان ما می تواند به عنوان یک کارکرد فرا استانی و حتی فرا کشوری باشد که نیاز به تلاش و همت مجموعه ی مدیران و مسئولان استانی دارد که با تمرکز بر دو مقوله تولید و اشتغال که امسال از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده مشکلات و موانع را در استان مرتفع سازند .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.