به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، استاندار مرکزی امروز در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی بر این نکته تاکید کرد و گفت:بهبود کیفیت و کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی ، دو عامل مهمی است که زمینه رابرای افزایش صادرات فراهم می کند و کارگروه توسعه صادرات، مجلس و دولت باید در راستای رفع این مشکلات برنامه ریزی کنند.

محمود زمانی قمی گفت: در سال گذشته صادرات استان با 30 درصد رشد پایدار روبرو بود و تا 25 خرداد ماه سال جاری این استان 213 میلیون دلار صادرات داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 84 درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: واردات استان مرکزی نیز 84 میلیون دلار بوده و رشد 46 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را داشته است که عمده واردات در زمینه تامین مواد اولیه ماشین آلات خط تولید و نوسازی صنایع بوده است .

استاندار مرکزی با اشاره به افزایش مقاصد صادراتی استان و تراز تجاری مثبت در کشور و استان در سال گذشته ، گفت: این موفقیت ها در اثر سیاست ها و اقدامات دولت به خصوص در زمینه ی برجام و حوزه سیاست خارجی محقق شده است .البته در زمینه ی صادرات و توسعه تجارت هنوز موانع و اشکالات بسیاری وجود دارد که باید در جهت رفع آنها تلاش کنیم.

زمانی قمی تاکید کرد : دولت در ارایه تسهیلات کم بهره برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار ، برنامه های مختلفی دارد اما فعالان اقتصادی و تولیدی با درک تنگناهای مالی دولت باید با سیاست گذاری در صادرات، شاخص توسعه اقتصادی را افزایش دهند.

وی در پایان اظهار داشت: توسعه اقتصادی استان مرکزی و در نهایت کشور در گرو تولیدات صادرات محور و حضور در بازارهای جهانی است و برای این مهم نیز باید بر ای تولید رقابتی سرمایه گذاری کرد. علاوه بر این صادرات محصولات از خوشه های پائین دستی نیز باید همانند واحدهای بزرگ صادر کننده مورد توجه قرار گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 677338
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.