«جانگ گائو لی» معاون نخست وزیر چین اعلام کرد که میزان سرمایه گذاری خارجی این کشور تا پنج سال دیگر بالغ بر ۷۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش جماران، وی خاطر نشان کرد که کشورش در راستای توسعه اقتصادی در سال های پیش رو گام های چشمگیری برخواهد داشت.
چین که پیشتر گفته بود وارداتش را افزایش می دهد به گفته معاون نخست وزیر این کشور تا پنج سال دیگر این رقم را به بیش از هشت هزار میلیارد دلار خواهد رساند.
با این احوال وزارت دارایی چین گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد میزان سرمایه گذاری خارجی چین در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۷۵ میلیارد دلار بوده که بخش اعظم سرمایه گذاری چین تاکنون در آمریکا و مابقی در کشورهای آسیایی و از جمله کشورهای آسیای جنوب شرقی انجام شده است.
بر اساس این گزارش این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز قصد دارد نزدیک به همین رقم را در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کند و بعید است رقم سرمایه گذاری سال جاری میلادی چین از این بالاتر برود.
همچنین ارقام نشان می دهد که میزان سرمایه گذاری مستقیم کشورهای دیگر در چین هم در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۲۶ میلیارد دلار رسیده است.
در همین راستا خبرگزاری شین هوا اعلام کرده که چین و آمریکا یک توافقنامه تجاری امضا کرده اند که باعث افزایش واردات خواهد شد.
پیش بینی شده است تا پنج سال دیگر میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده مستقیم چین به ۶۰۰ میلیارد دلار برسد که این یکی از بالاترین ارقام سرمایه گذاری خارجی یک کشور در جهان محسوب می شود.
معاون نخست وزیر چین در حاشیه اجلاس همکاری بین المللی راه ابریشم در پکن تصریح کرد از هر کشوری که به توسعه و رشد چین کمک کند و هر نوع سرمایه گذاری استقبال می شود.
از سوی دیگر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین نیز گفته است کشورش برای پیشبرد برنامه های راه ابریشم به غیر از صندوق ۴۰ میلیارد دلاری قصد دارد یک مشارکت دیگر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری داشته باشد.
او همچنین گفت که شرکت های چینی تشویق خواهند شد تا در سال های آینده برای اجرای طرح های راه ابریشم نوین بیش از ۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.
بیش از ۱۰۰ کشور و سازمان بین المللی به این برنامه ملحق شده اند و تاکنون بیش از ۴۰ قرار داد با چین در این راستا امضا شده است.
گفتنی است، دولت چین از سال ۱۹۷۹ به صورت بی‌وقفه در جهت تصویب و اصلاح قوانین تجارت سرمایه‌گذاری خارجی، انعقاد موافقت نامه‌های دو جانبه برای FDI و ایجاد سازمان‌‌های منطقه‌ای در جهت ترویج سرمایه‌گذاری گام برداشته که طی سالهای اخیر در این راستا به موفقیت‌های بزرگی نیز دست یافته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.