به گزارش ایرنا، حسن عباسی شامگاه یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم، افزود: ادعای استقلال در هر کشوری به معنای رفتن آن کشور به سمت انزوا نیست، بلکه منافع کشور در مواقعی چنین ایجاب می کند.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه سیاست های جهانی ادعای ضروری بودن برداشته شدن مرزها را دارد، افزود: سه کشور آمریکا، چین و انگلیس از سال گذشته سیاست درهای بسته اقتصادی را در کشور شان اجرا کرده اند.
عباسی اظهار کرد: این سیاست به معنی ممنوعیت حداکثری واردات، توجه به تولید داخلی و اشتغال داخلی کشور، به علت شرایط خاص اقتصاد جهان است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری آمریکا در روزهای گذشته میزان بدهی این دولت را 23 تریلیون دلار اعلام کرد، گفت: بدهی جهانی نیز به مرز 60 تریلیون دلار رسیده است و این یعنی اقتصاد جهانی ورشکست شده است.
رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اهمیت گسترش اقتصاد مبتنی بر دلار، برای دولت آمریکا، گفت: امروزه این دولت تلاش هر دولتی برای جایگزینی دلار را به مثابه جنگ اتمی با خود تلقی کرده و واکنش نشان می دهد، چرا که تورم تقسیم شده آمریکا در کشورهای جهان، به داخل کشورش بازخواهد گشت.
عباسی با تبیین شرایط و بحران های موجود در اقتصاد کشورهای اقتصادی جهان، خاطرنشان کرد: اشتغال، مهمترین بحران سه کشور آمریکا، چین و انگلیس به شمار می رود و به همین علت این کشورها به سمت سیاست درهای بسته سوق پیدا کرده اند.
وی با اشاره به جنگ ارزی در بین کشورهای جهان، گفت: این جنگ بدتر و پیچیده‌تر از جنگ اتمی است، در حال حاضر این شیوه علیه هفت کشور از جمله چین و ایران اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جشنواره ملی افسران جوان جنگ نرم، از برترین های این جشنواره تقدیر شد.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.