آزادراه قزوین-زنجان به سامانه هوشمند توزین بار حین حرکت مجهز شده که این سامانه به زودی به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: این سامانه هوشمند توزین بار با نام اختصاری WIM برای وسایل نقلیه حمل بار در محور آزادراه قزوین-زنجان به کارگیری می‌شود.

علی برجعلی زاده افزود: کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت و بدون نیاز به توقف آنها به عنوان مهمترین شاخصه این سامانه است که مزایایی مانند کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی در مصرف سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

وی در خصوص نحوه کار این سامانه توضیح داد: با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ شناسایی شده و پس از ثبت پلاک مراتب را به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه گزارش می‌شود تا در مرحله بعد نسبت به اعمال مقررات اقدام گردد.

برجعلی زاده همچنین گفت: با تشخیص وسایل نقلیه فاقد بارنامه یا مجوز حمل بار و ثبت پایگاه آماری جامع می‌تواند به برنامه‌ریزی و مدیریت بهتری در این مسیر منجر شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تردد خودروهای باری با وزن غیرمجاز، علاوه بر ایجاد خسارت و آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای، موجب کاهش ایمنی و همچنین عدم توانایی در عکس العمل به موقع راننده در مواقع حساس در قبال سایر خودروها شده و خسارات فراوانی به بار می‌آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.