به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی روز سه شنبه افزود: ازدواج یکی از مهم ترین پدیده های اجتماعی، زیستی و فرهنگی است و نقش بنیادینی در تشکیل خانواده دارد به گونه ای که پایندگی و زندگانی کمی و کیفی نسل های متوالی به ازدواج بستگی دارد.
این مسئول گفت: سن ازدواج در یک جامعه از یک سو بیانگر شیوه سازماندهی زندگی خانوادگی و از سویی نشانگر فرصت هایی است که زنان و مردان جوان در زمان ازدواج از آن برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: محتوا و شکل خانواده تحت تاثیر عوامل اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و ... است و سن ازدواج ازمهم ترین عواملی به شمار می رود که کیفیت و محتوای خانواده را شکل می دهد بنابراین می توان اذعان کرد آمادگی جسمی،روانی،اجتماعی و فرهنگی برای ازدواج یکی از شرایط پایداری خانواده است.
ربیعی همچنین گفت: با توجه به پیامدهای اجتماعی،فرهنگی و روحی و روانی که ازدواج زود هنگام برای فرد و ساختار خانواده و جامعه دارد این اداره کل نیز به منظور ارتقا سطح آگاهی خانواده ها،با استفاده از اساتید برجسته وخبره استان و تشکیل کمیته های تخصصی، طرح مذکور را از ابعاد مختلف جامعه شناسی،بهداشت وسلامت، روانشناسی و حقوقی مورد بررسی قرار داده و به زودی در سطح استان اجرا خواهد کرد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.