اعظم کریمی روز شنبه در نشست هم اندیشی با فعالان سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان در تبریز با بیان اینکه آذربایجان شرقی در امر خیران پیشتاز بوده و الگویی برای کشور است، اظهارداشت: باید فعالان و خیران حوزه ازدواج را شناسایی کرده و از آنان در پیشبرد برنامه های آموزشی و اجرایی یاری خواست.
وی افزود: کارشناسان بانوان می تواننهد از ظرفیت مجمع خیران ازدواج به نحو احسن استفاده کرده و برای ازدواج جوانان برنامه ریزی و همکاری داشته باشند.
کریمی یکی از ماموریت های وزارت ورزش و جوانان را توانمندسازی زنان و دختران عنوان کرد و گفت: در برگزاری دوره های آموزش پپیش از ازدواج رویکردمان تمرکززدایی است که در این راستا 20 هزار نفر سال گذشته در آذربایجان شرقی آموزش دیدند.
وی افزود: همچنین در زمینه تسهیل ازدواج جوانان، وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش یافته است که بدون نیاز به ضامن در کوتاه ترین زمان قابل دریافت است.
کریمی نقش سمن ها را در حوزه جوانان و ترغیب به ازدواج بسیار موثر دانست و گفت: با این فرایندهای فعلی در عرض یک ماه مجوز صادر می شود.
فرماندار شهرستان تبریز نیز در این نشست با بیان اینکه در بحث تخصصی ازدواج و طلاق کارشناسان باید آسیب شناسی کنند، افزود: برنامه هایی که ما در حوزه ازدواج و پیشگیری از طلاق انجام می دهیم، منجر به شاخص ها نشده است.
بهروز مهدوی با بیان اینکه در زمینه ازدواج و ترغیب جوانان باید افق را مشخص کرده و الگویی از کشورهای موفق و یا اسلامی داشته باشیم، گفت: در زمینه ازدواج، طرف حساب ما جوانان نیستند بلکه خانواده ها هستند.
وی با بیان اینکه در بحث طلاق آموزش مهارت های زندگی نیاز است، اظهار داشت: بیشترین طلاق ها در بین خانواده های دچار اعتیاد مشاهده می شود که آموزش دادن به مردم، از طلاق پیشگیری می کند.
مهدوی با بیان اینکه طبق آمارها بیش از 70 درصد طلاق ها ریشه در اعتیاد دارد، افزود: با اینکه آذربایجان شرقی در بحث طلاق پایین تر از میانگین کشوری است، اما باید چاره ای برای درمان اعتیاد کرد.
فرماندار تبریز گفت: آموزش های قبل از ازدواج تفکرات قدیمی در مورد ازدواج را بهبود بخشیده و منجر به ازدواج اسان، آگاهانه، به هنگام و پایدار می شود.
مهدوی با تاکید بر استفاده از روش های دینی و اسلامی در ازدواج آسان، اظهار داشت: دغدغه اصلی خانواده ها در ازدواج جوان شان، عبور از سد آهنین افکار غلط دیگران است.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه بزرگترین هدف ما در سال جاری احیای مجمع خیران ازدواج استان است، افزود: با توجه به ظرفیت آذربایجان شرقی در امر خیران، می توانیم با راه اندازی مجمع خیران ازدواج گام های خوبی در این زمینه برداریم.
ایوب بهتاج با تاکید بر تعامل سازمان ها برای تسهیل امر ازدواج جوانان گفت: ۲۵۴ کارگاه آموزش ازدواج را با همکاری آموزش و پرورش برگزار کردیم و نیاز به تعامل بیشتر با ادارات داریم و حاضریم از طریق سمن های حوزه ازدواج فعال در شهرستان های استان، اعتبارات خاصی را در زمینه ازدواج اختصاص دهیم.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.