رئیس شورای شهر تایباد گفت: اهمیت به منزلت و جایگاه زنان در جامعه سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شده و آن جامعه را به سمت پویایی سوق می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تایباد، احمد جهانی در جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر تایباد که در محل شورا برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان و برقرای ارتباط بیشتر بین قشر بانوان و مسئولان شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تایباد افزود: با توجه به امور سنگینی مانند پرورش فرزندان و اداره امور خانواده بر دوش زنان قرار گرفته باید به آرامش روحی و تقویت جسمانی، سلامت و نیازهای این قشر بزرگ بیشتر پرداخته شود.

در ادامه این نشست شهردار تایباد با اشاره به واگذاری مسولیت 2 معاونت مهم این شهرداری به دو خانم گفت: حضور وسیع بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان نیروهای فعال امری تاثیرگذار، بسیار مطلوب است.

ایوب سیدالحسینی سلامت و آموزش را دو حوزه بسیار مهم برای بانوان معرفی کرد و افزود: تقویت این دو بخش در رفع آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد و هرچه بیشتر باید در این دو زمینه برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: مشکل بیکاری در تمام کشور مطرح است اما علت اصلی این عامل بی هدف بودن افراد و عدم شناخت کافی از اشتغال می‌باشد.

شهردار تایباد مهم‌ترین علل طلاق را بیکاری دانست و گفت: بیشتر افراد درخواست کارهای اداری دارند درصورتی که این شهرستان پتانسیل‌های فراوانی برای تولید و کارآفرینی دارد و همچنین برای همه افراد ایجاد کار دولتی فراهم نیست.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تایباد نیز در جمع اعضای کمیسیون بانوان شورا گفت: طبق آمارهای داده شده در سال گذشته به نقل از دادگستری طلاق رتبه سوم را در این شهرستان مذهبی دارد و این امر زنگ خطری برای خانواده‌ها تلقی می‌شود.

محمد خدادادی افزود: الگوپذیری از فرهنگ غرب مشکلی اساسی بشمار می‌رود که امروزه گریبان بیشتر خانواده‌ها حتی در مناطق روستایی و کم‌برخوردار را گرفته است.

وی تصریح کرد: نیمی از جمعیت یک جامعه را زنان تشکیل می‌دهند از این‌رو حضور زنان تأثیر بسیاری در توسعه اجتماعی و اقتصادی یک جامعه دارد.

همچنین یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تایباد و معاون توسعه و پشتیبانی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: ازدواج‌های زودهنگام دختران به ویژه در روستاهای اطراف یکی از دغدغه‌های مهم بشمار می‌رود. این ازدواج‌ها اغلب به علت عدم آگاهی و نداشتن آموزش‌های لازم متاسفانه به طلاق در سنین پایین می‌انجامد و مشکلات موجود را افزایش می‌دهد.

زکریا طغانی افزود: این ازدواج‌ها زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، ترک تحصیل و فراتر از آن شده و نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و صحیح از سوی مسولین مربوطه است.

شناسایی آسیب‌های اجتماعی از قبیل اعتیاد، ترک تحصیل دختران، بیکاری، فاقدین شناسنامه و همچنین معرفی بانوان توانمند و قراردادن محلی برای فعالیت‌های اقتصادی بانوان و کسب درآمد برای زنان سرپرست خانوار از مسائل مهمی بود که توسط سایر اعضای کمیسیون بانوان در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.