رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: برای تولید، وام با سود هجده درصد مقرون به صرفه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سمینار آموزشی راهکارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه با حضور منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین و مدیران دستگاه های اقتصادی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در این سمینار ضمن تبریک روز کارگر و فرارسیدن روز معلم و با اشاره به نقش بورس در جامعه کنونی بیان کرد: در مقطع حساسی از تاریخ کشور قرار داریم که تهدیدات زیادی را در حوزه اقتصادی به وجود آورده است.

وی گفت: با توجه به این تهدیدات باید تلاش کنیم تا آنها را به فرصت هایی مناسب برای رونق تولید تبدیل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار کرد: این پتانسیل در کشور وجود دارد اما نیاز به ابزارهایی برای ارسیدن به آن است چرا که صنعت کشور ما صنعت سرپایی است که توانسته به اهداف خود برسد.

وی با بیان اینکه صنعت ما نیاز به تامین مالی دارد عنوان کرد: اگر از راه‌های دیگر تامین مالی استفاده نکنیم با مشکل مواجه می شویم.

بخشنده با اشاره به اینکه باید از بانک‌ها برای تامین مالی فاصله بگیرم گفت: برای تولید، وام با سود هجده درصد مقرون به صرفه نیست.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین افزود: در کشورهای توسعه یافته از راه دیگر تامین مالی از جمله خرید اوراق در بورس استفاده می کنند و بورس توانسته نقش اول در پشتیبانی تولید را داشته باشد.

بخشنده اضافه کرد: کشورهای پیشرفته بورس قوی دارند و در دنیا هفتاد درصد پس انداز مردم در بازار سرمایه و سی درصد در سکه و طلا و ارز هزینه می شود اما در کشور ما برعکس است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.