لیست ثروتمندان بنیاد هورون (Hurun) چندی پیش منتشر شد که در آن پنج بیلیونر حوزه ارزهای دیجیتال حضور داشتند. هورون همچنین با وجود سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸، از بلاک چین به عنوان صنعتی جدید که سریع‌ترین رشد را دارد، یاد کرد.

این پنج میلیاردر حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال از شرکت‌های بزرگی شامل ریپل، کوین‌بیس، بایننس و بیت مین هستند. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

۱- ژان کتوان (ZHAN KETUAN) از شرکت بیت مین – ۲.۷ میلیارد دلار

 

5 فرد ثروتمند حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را بشناسید

او از بنیان‌گذاران غول صنعت ماینینگ یعنی بیت مین (Bitmain) است. او دارای ۳۶.۵۸ ٪ از سهام شرکت بیت مین است. وو ژی هان (WU JIHAN)، شریک ژان هم ۲۰.۵ ٪ از سهام شرکت را در اختیار دارد. ژان کتوان برای کار بر روی جنبه‌های فنی بیت مین شناخته شده است در حالی که شریک او یعنی وو ژی هان، چهره شناخته شده‌تری در بین عموم است و کارهای مربوط به مدیریت را بر عهده دارد.

با ورود به سال ۲۰۱۹ بازتاب سال ۲۰۱۸ نمود دارد و تأثیرگذار است و ما چیزی که انتظار داریم در سال پیش رو رقم می‌خورد.

بیت مین دو استخر استخراج بزرگ بیت کوین جهان، BTC.com و Antpool را اداره می‌کند. این شرکت همچنین بزرگترین تولید کننده تجهیزات ماینینگ جهان نیز هست.

بیت مین قرار بود نخستین عرضه عمومی سهام (IPO) خود را در سال گذشته با ارزش ۱۴ میلیارد دلار آغاز کند. با این حال، به دلیل بازار نزولی این شرکت فعلا اقدام به این کار نکرده است.

۲. کریس لارسن از شرکت ریپل – ۱.۵ میلیارد دلار

5 فرد ثروتمند حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را بشناسید

کریس لارسن به همراه جدمکالب ریپل را در سال ۲۰۱۲ بنیان‌گذاری کرد. او دارای حداقل ۵/۲ میلیارد واحد XRP است که در زمان نوشتن این مقاله، تقریباً ۱.۶ میلیارد دلار ارزش دارد. او همچنین دارای مالکیت ۱۷ درصد سهام شرکت ریپل است که در سال ۲۰۱۸، ۴۱۰ میلیون دلار ارزش داشت. لارسن از آن زمان مدیرعاملی شرکت را به براد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse) واگذار کرده است اما همچنان در شرکت ریپل فعالیت می‌کند.

۳. وو ژی‌هان (ژیهان وو) از شرکت بیت مین – ۱.۵ میلیارد دلار

5 فرد ثروتمند حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را بشناسید

همان‌طور که در بالا گفته شد او به‌عنوان شریک ژان کتوان در بیت مین فعالیت دارد. علیرغم ثروت بالای ژی هان، اخیراً شرکت بیت مین تحت‌فشار شدیدی قرار گرفته است. بیت مین در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ که سود استخراج بیت کوین به شدت پایین آمده بود، ضرری بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار گزارش کرد. در همان زمان شایعه‌هایی مبنی بر استعفای مدیرعاملان بیت مین منتشر شد.

۴. برایان آرمسترانگ از کوین‌بیس – ۱.۳ میلیارد دلار

5 فرد ثروتمند حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را بشناسید

برایان آرمسترانگ بنیان‌گذار کوین‌بیس را می‌توان شناخته‌شده‌ترین فرد در فضای ارزهای دیجیتال در آمریکا دانست. این پلتفرم به‌تازگی پس از یک جذب سرمایه جدید، ارزش خود را ۸ میلیارد دلار اعلام کرد.

۵. چانگ‌ پنگ ژائو از بایننس – ۱.۳ میلیارد دلار

5 فرد ثروتمند حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال را بشناسید

داستان بایننس در دنیای ارزهای دیجیتال یک داستان افسانه‌ای است. این صرافی ارز دیجیتال به‌صورت ناگهانی در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد و تبدیل به بزرگترین صرافی این حوزه شد. او در این خصوص می‌گوید:

این من را یاد یک جک قدیمی می‌اندازد:

– چقدر پول داری؟

+ من به لطف ارزهای دیجیتال یک میلیونر هستم.

-وای! چطور به این جایگاه رسیدی؟

+ قبلا میلیاردر بودم !

حالا من هم به لطف ارزهای دیجیتال تبدیل به یک میلیاردر شدم

ژائو مقلب به CZ خیلی قبل‌تر از راه‌اندازی بایننس با بیت کوین فعالیت می‌کرد. او خانه‌اش را در سال ۲۰۱۴ فروخت و کل مبلغ آن را در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد.

بلاک چین: رو به رشدترین صنعت

در لیست هورون بلاک چین به‌عنوان رو به رشدترین صنعت معرفی شد. این درحالی است که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال کاسته شد. روپرت هوگورف رئیس هورون در این باره می‌گوید:

در حالی که ارزش ارزهای دیجیتال در سال گذشته کاهش یافته است، تعدادی از کسب و کارها شروع به رشد کرده‌اند. بسیاری از میلیاردرها از صنایع دیگر در حال حاضر شروع به سرمایه گذاری در تکنولوژی بلاک چین کرده‌اند.

میلیاردرهای زیادی از این لیست کم شده‌اند، دوقلوهای وینکلواس بیش از یک میلیارد دلار بیت کوین را در اوج رونق ارز دیجیتال جمع‌آوری کردند که با کاهش نرخ بیت کوین بسیاری از سرمایه خود را از دست داده‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید